Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software  (gelezen 2082 keer)

Mettes

  • Gast
Software
« Gepost op: 2007/02/19, 16:02:01 »
Ik ben aan het overwegen Om Ubuntu te installeren maar ben nog niet heel zeker.

Ik werk voor het school continu met softwareprogramma's als Dreamweaver, AutoCAD, ... en Visual Studio.
Werken deze programma's ook gewoon op Ubuntu aangezien Visual Studio van Microsoft is?

En wat kan ik best kiezen Kubuntu of Ubuntu?

alvast bedankt

Tim

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Software
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/19, 16:11:43 »
Citaat van: Mettes
Ik werk voor het school continu met softwareprogramma's als Dreamweaver, AutoCAD, ... en Visual Studio.
Werken deze programma's ook gewoon op Ubuntu aangezien Visual Studio van Microsoft is?
Nee, zelfs niet met Wine of Crossover Office... Je zou dan een dualboot moeten maken, of als je genoeg ram hebt dan kan je virtualisatie van je Windows besturingssysteem proberen met VMWare, Xen, KVM, Virtualbox, Qemu, of een dergelijk virtualisatieprogramma.

Ik heb het dan over Visual Studio... Over AutoCAD en Dreamweaver twijfel ik... Voor CAD, kijk ook eens op www.cad4linux.nl

Citaat van: Mettes
En wat kan ik best kiezen Kubuntu of Ubuntu?
Persoonlijke keuze... Ubuntu (GNOME desktop omgeving) wordt het meeste gebruikt door *ubuntu gebruikers... Zelf gebruik ik zowel KDE (Kubuntu) als GNOME (Ubuntu)

Na de installatie van Ubuntu of Kubuntu kan je nog altijd een extra desktopomgeving installeren door resp. het pakket "ubuntu-desktop" of "kubuntu-desktop" te installeren.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Mettes

  • Gast
Software
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/19, 16:24:02 »
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik twijfel nog een beetje om Ubuntu te gebruiken omdat ik het minder interessant vind voor programma's zoals visual studio wat ik toch geregeld nodig heb.

Kan het natuurlijk wel draaien met VMWare (1GB RAM is wel voldoende veronderstel ik) dus ben maar eens begonnen met de cd te downloaden en dan kan ik nog zien.

Merci

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Software
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/19, 16:37:51 »
je moet het anders zeggen:

"Ik twijfel nog een beetje om Visual Studio te gebruiken omdat het minder interessant is dan andere echte programmeeromgevingen" ;) (sorry, kon het niet laten, ik ben ook een ex-visualstudio programmeur, en ik ben blij dat ik nu met andere - meer geavanceerde en cross-platform gerichte - tools werk!)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Software
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/19, 17:16:01 »
Citaat van: Mettes
Kan het natuurlijk wel draaien met VMWare (1GB RAM is wel voldoende veronderstel ik) dus ben maar eens begonnen met de cd te downloaden en dan kan ik nog zien.
Ja hoor, 1 GB RAM is voldoende. Ik draai op mijn Laptop via virtualisatie zo Windows XP en dat werkt leuk zonder een merkbaar snelheidsverlies ...
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Peetke

  • Gast
Software
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/21, 15:29:14 »
Dreamweaver draait wel perfect met Wine.
Zie http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=3482

Mettes

  • Gast
Software
« Reactie #6 Gepost op: 2007/08/26, 15:07:50 »
Ik ben nog lang aan het twijfelen geweest maar zal de overstap toch maar maken na een beetje tijd tekort, testen met Vista (echt niet aan te raden) en dan nog eens xp problemen.

Hopelijk heb ik er geen spijt van maar zal wel virtueel windows nog draaien voor de komende schoolprogramma'kes vrees ik.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Software
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/26, 15:27:13 »
Zo doe ik het ook, Mettes.

Ik heb ook 1 GB ram en ik heb Visual Studio en Microsoft Office/VBA jammer genoeg ook af en toe nodig voor school.
En die krijg ik niet gedraaid in Wine of Cross-over Office, dus gebruik ik Virtualbox (lijkt op VMWare).
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Cobuntu

  • Gast
Software
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/26, 15:29:57 »
Citaat van: profoX
Zo doe ik het ook, Mettes.

Ik heb ook 1 GB ram en ik heb Visual Studio en Microsoft Office/VBA jammer genoeg ook af en toe nodig voor school.
En die krijg ik niet gedraaid in Wine of Cross-over Office, dus gebruik ik Virtualbox (lijkt op VMWare).
Vraagje:

als je virtualbox gebruikt, loopt het programma dan aanmerkelijk slomer?

Alvast Bedankt :)

Mvg, Cobuntu

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Software
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/26, 15:45:38 »
Citaat van: Cobuntu
als je virtualbox gebruikt, loopt het programma dan aanmerkelijk slomer?
Niet aanmerkelijk. Het ligt natuurlijk aan je systeemspecs.
Ik heb hier een Intel Core Duo 1.83 GHz met 1 GB ram
en programma's zoals Visual Studio, MS Office, en IE6/7 in Virtualbox lopen als een zonnetje bij mij.
(wellicht iets trager dan als je het native zou draaien, maar het loopt echt wel heel erg soepel)
Games of zware OpenGL/DirectX programma's zijn wel niet bruikbaar door het ontbreken van direct rendering.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Cobuntu

  • Gast
Software
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/26, 15:47:35 »
Okay profoX :)

Fijn om dit te weten, thanks :D

Mvg, Cobuntu

BvdWal

  • Gast
Software
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/27, 17:58:07 »
Hallo allemaal,

Ook ik (nieuw hier) overweeg om Ubuntu te gaan gebruiken, echter, voor een zeer specifieke toepassing:

Genereren van analoge signalen voor het besturen van een motionbase (vluchtsimulator)
Weergeven van audio en video (synchroon met de bewegingen).
User interface voor de bediening.
PLC achtige signaalafhandeling voor overige besturingsorganen
Is er binnen Ubuntu al software die dit aankan?

Mijn eerste pogingen met VisualBasic (is hier toch geen scheldwoord hoop ik?) draaiden uit op een stijgende bloeddruk. De PC was zo druk met het OS, dat de analoge signalen een digitaal karakter kregen. Het aanroepen en afhandelen van timers op de I/O kaart is een hel.
Vandaar deze stap....

Tijd heb ik genoeg, dus leren vanaf punt nul is geen probleem.

Alvast bedankt,

Bart van der Wal