Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop sluiten  (gelezen 722 keer)

Kaiowas

  • Gast
Laptop sluiten
« Gepost op: 2007/09/11, 18:06:20 »
Ik heb hier een "Dell Inspiron 6400"-laptop. Nu is het zo dat als ik hem dichtklap hij de sessie blokkeert. Alleen het vervelende daaraan is dat ik de media keys aan de voorkant dus ook niet meer kan gebruiken.

Nu weet ik dat er ook een optie "Do Nothing" is bij 'Power Management', maar op één of andere manier krijg ik dan mijn beeld niet meer terug zodra ik hem weer open doe om de laptop te gebruiken. Ik merk wel dat ik de media keys gewoon kan gebruiken (nummer skippen bijv. werkt gewoon nog), maar wat ik ook probeer, het beeld blijft zwart.

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad of een oplossing weet? Ik wil dus de media keys kunnen gebruiken als ik de laptop dicht heb geklapt, maar de laptop vervolgens ook nog kunnen gebruiken als ik hem weer open klap.

wr19026

  • Gast
Laptop sluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/11, 22:10:44 »
Power management voor laptops is erg slecht vind ik. Ik heb een Toshiba en het beste werkt het om 'm gewoon af te sluiten en als ik 'm weer wil gebruiken start ik 'm opnieuw op.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Laptop sluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/11, 22:59:22 »
Je kunt slaapstand en pauzestand beter uitschakelen:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/138860#p138860

Kaiowas

  • Gast
Laptop sluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/13, 10:50:34 »
Dank u voor de link. :) Het uitzetten van de slaap- en pauzestand was niet helemaal wat ik zocht, maar door 'gconf-editor' in de terminal te tikken en vervolgens naar 'apps' -> 'gnome-power-manager' te gaan, zag ik daar de optie 'lock-on-blank' staan. Die heb ik dus even uitgevinkt. Nu werkt het zoals ik het wil. :)