Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat vinden jullie van m'n site?  (gelezen 6425 keer)

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Gepost op: 2007/06/16, 17:52:43 »
Hey allemaal!
ik heb net m'n site vernieuwd, en ik zou graag jullie meningen hebben..
Vinden jullie 'm goed? =)
Laat zeker ook 'n berichtje achter in m'n gastenboek!

Urb Uts

moderator edit:
als er nog iemand is die zijn/haar site wil laten zien, kan dit voortaan via http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11744 een apart topic hiervoor aanmaken is dus niet meer nodig..

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/16, 18:14:34 »
Valt mee.

Layout kan nog veel mooier :) maar oefening baart kunst.
Ik ken echter mensen die al 4 jaar bezig zijn met het ontwerpen van websites (en hier zelfs geld durven voor vragen) en die het niet zo mooi kunnen als jij.

En ik ben al heel blij dat je HTML 4.01 Transitional valid HTML schrijft.
Dat kan NIET iedereen (zelfs vele "professionele" sites kunnen dat niet)
en vandaar dat ik niet "phuh dat kan iedereen" heb aangeduid ;)

Tips voor de toekomst:

Ga nog een stapje verder en probeer XHTML 1.0 Strict te schrijven in plaats van HTML 4.01 Transitional. XHTML is de toekomst.

Die willekeurige foto kan veel netter via PHP (dan wordt het aan de serverkant gerenderd in plaats van de clientkant, dus dan werkt het ook bij mensen die javascript uit hebben staan), maar Telenet hosting biedt jammer genoeg geen ondersteuning voor PHP. Als je met PHP wil prutsen kan dat natuurlijk wel door zelf op je linux installatie Apache en PHP te installeren :)

De link naar je "VCard" werkt trouwens niet.

En je bent de link naar ubuntu-nl.org vergeten ;)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/17, 00:06:47 »
Ik krijg 'm voorlopig niet te zien.  Ik zal morgen nog eens proberen.

Offline siegi

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/17, 00:28:01 »
De site heeft wel een bepaalde uitstraling.  
Alleen vind ik de hoofding te dik, je hebt eerst die menubalk en dan nog eens die foto daaronder. (en dan heb je nog pech dat je een .tk domein hebt.)  
Ik wil maar zeggen ik zie eigenlijk te weinig van de informatie die eronder staat en ben bijna direct verplicht om te scrollen.

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/17, 11:07:14 »
Citaat van: profoX
Die willekeurige foto kan veel netter via PHP (dan wordt het aan de serverkant gerenderd in plaats van de clientkant, dus dan werkt het ook bij mensen die javascript uit hebben staan), maar Telenet hosting biedt jammer genoeg geen ondersteuning voor PHP. Als je met PHP wil prutsen kan dat natuurlijk wel door zelf op je linux installatie Apache en PHP te installeren :)
Tja.. er is wel net 1 probleempje.. ik kan geen php.
Ik zou het wel graag leren, en daar ga ik ook aan beginnen denk ik...

Citaat van: profoX
De link naar je "VCard" werkt trouwens niet.
En je bent de link naar ubuntu-nl.org vergeten ;)
Is allebei in orde nu

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/17, 11:16:13 »
Citaat van: siegi
...(en dan heb je nog pech dat je een .tk domein hebt.)...
Ja, weet ik, 't is redelijk vervelend, die balk bovenaan..
Maar (link) heeft toch niet echt diezelfde uitstraling... (de URL bedoel ik dan)
Binnenkort zal het waarschijnlijk worden: (link)

Citaat van: profoX
Layout kan nog veel mooier :) maar oefening baart kunst.
Wat kan er dan mooier aan de lay-out? Ik bedoel... kleuren? afbeeldingen? of iets anders?

Citaat van: siegi
De site heeft wel een bepaalde uitstraling.  
Alleen vind ik de hoofding te dik, je hebt eerst die menubalk en dan nog eens die foto daaronder. (en dan heb je nog pech dat je een .tk domein hebt.)  
Ik wil maar zeggen ik zie eigenlijk te weinig van de informatie die eronder staat en ben bijna direct verplicht om te scrollen.
Moet ik dan misschien de pagina ipv pagina.html vervangen door pagina.html#text?
Of zou ik heel de lay-out moeten aanpassen?

Urb Uts
« Laatst bewerkt op: 2009/12/22, 17:51:26 door Lukas Van Orshoven »

wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/17, 11:44:00 »
Is dat een .wmv intro :?

Verder is hij helemaal niet slecht, afgezien van de table-layout.
Je werkt met css maar niet met div's, misschien iets voor de volgende keer?

De kleur van je menu vind ik niet zo heel geslaagd. En je logo mag er meer uitkomen, het mag beste gezien worden! (maar dat kan aan mijn laptopscherm liggen)

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/17, 11:49:38 »
Citaat van: blackdrive
Is dat een .wmv intro :?
Ja, dat is er een... wou ook dat het anders was... 'k wou een flash.. maar dat zal wel nog even wachten zijn, ben namelijk nog niet zo ervaren met die dingen.

Citaat van: blackdrive
Verder is hij helemaal niet slecht, afgezien van de table-layout.
Je werkt met css maar niet met div's, misschien iets voor de volgende keer?
Ja, zker... heb al m'n sites (nu ja.., mijn vorige lay-outs bedoel ik dus) al gemaakt met div's... ben nog bezig met mijn site, en nu zit ik dus nog in mijn table-fase. Ik ga deze zeker nog vervangen door div's!

Citaat van: blackdrive
De kleur van je menu vind ik niet zo heel geslaagd. En je logo mag er meer uitkomen, het mag beste gezien worden! (maar dat kan aan mijn laptopscherm liggen)
Wat bedoel je met meer uitkomen? Een andere kleur?

Thanks voor de hulp & tips tot nu toe!
Urb Uts

Cobuntu

  • Gast
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/17, 11:56:54 »
Ik vind dat de site meevalt. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met HMTL, of eigenlijk weet er helemaal niets van! Ik zou het graag leren...

Maar even ontopic blijven, hij kan mooier, misschien wat meer kleur, en niet alleen zwart. Misschien kun je de smilies vervangen door : ) < zulke tekens (de smilies hebben een witte achtergrond). Verder vind ik hem goed ;)

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/17, 12:01:55 »
Citaat van: Cobuntu
Misschien kun je de smilies vervangen door : ) < zulke tekens (de smilies hebben een witte achtergrond). Verder vind ik hem goed ;)
Ja, de smileys zijn inderdaad met een witte achtergrond, had ik nu nog maar juist gezien; ze staan namelijk in png, en in IE ondersteunt png geen transparantie. In FF wel, en ik had m'n site na het uploaden van de smileys alleen in FF bekeken.
Bedankt om het te melden!

http://validator.w3.org/
>> Kan iemand me zeggen wat ik fout heb gedaan?
Of moet ik mss mijn doctype direct al aanpassen aan xHtml?

Citaat van: Cobuntu
Maar even ontopic blijven, hij kan mooier, misschien wat meer kleur, en niet alleen zwart.
Voila, ik heb de achtergrondkleur vervangen door grijs... is al iets vrolijker, niet?

Urb Uts
« Laatst bewerkt op: 2009/12/22, 17:51:44 door Lukas Van Orshoven »

Offline Martin

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/17, 17:18:11 »
Citaat van: UrbUts
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fusers.telenet.be%2Furb-uts%2Fhome.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&ss=1
>> Kan iemand me zeggen wat ik fout heb gedaan?
Of moet ik mss mijn doctype direct al aanpassen aan xHtml?

Citaat van: Cobuntu
Maar even ontopic blijven, hij kan mooier, misschien wat meer kleur, en niet alleen zwart.
Voila, ik heb de achtergrondkleur vervangen door grijs... is al iets vrolijker, niet?

Urb Uts
De doctype voor XHTML 1 strict is :

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/17, 17:51:03 »
Ziet er goed uit inderdaad! Vooral mooi vind ik die random foto's onder het menu, zitten érg mooie tussen.

Menu zelf: vind het jammer dat de buttons "gevlekt" (of wat is het?) zijn, hou meer van egale kleuren.
Wat ik trouwens mooier zou vinden qua opbouw, is de naam/logo van de site verwerken in die foto's, en dan een menu maken in de zwarte balk onder de foto's. Hierdoor wordt het geheel wat rustiger en het zal ook wel professioneler staan denk ik.

Ik zou je wel aanraden een ander lettertype te gebruiken want dit lettertype past niet goed bij de site. Ik gebruik zelf graag Trebuchet MS, maar er zijn ook genoeg andere lettertypen beschikbaar die beter bij je website passen.

Succes ermee!

Oh en een domein + hosting is echt niet duur meer hoor dus als je nog 30E per jaar over hebt heb je al een eigen domeinnaam+hosting. Ben je ook die vervelende reclame's kwijt.

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/17, 18:20:47 »
@ mcdesign: Thanks! Ga 't direct proberen!

@ Sander50: Eerst en vooral dank je voor je goede commentaar!
Citaat van: Sander50
Menu zelf: vind het jammer dat de buttons "gevlekt" (of wat is het?) zijn, hou meer van egale kleuren.
'gevlekt' zijn ze niet echt :P da's gewoon een foto van gras die ik erover het geplakt.

Citaat van: Sander50
Ik zou je wel aanraden een ander lettertype te gebruiken want dit lettertype past niet goed bij de site. Ik gebruik zelf graag Trebuchet MS, maar er zijn ook genoeg andere lettertypen beschikbaar die beter bij je website passen.
Dit heb ik aangepast. Ik vond persoonlijk Comic Sans MS goed bij m'n website passen, maar ja... Klant is koning ;)

Citaat van: Sander50
Wat ik trouwens mooier zou vinden qua opbouw, is de naam/logo van de site verwerken in die foto's, en dan een menu maken in de zwarte balk onder de foto's. Hierdoor wordt het geheel wat rustiger en het zal ook wel professioneler staan denk ik.
Het was de bedoeling in die zwarte balk nog eventuele onderverdelingen maken, bv. bij 'photos' een aparte pagina voor foto's van mezelf, andere en weet 'k veel wat..
Maar ja.. ik kan misschien inderdaad wel overwegen om dit te doen.

Citaat van: Sander50
Oh en een domein + hosting is echt niet duur meer hoor dus als je nog 30E per jaar over hebt heb je al een eigen domeinnaam+hosting. Ben je ook die vervelende reclame's kwijt.
Inderdaad... Ik heb onlangs met m'n gezin een domeinnaam gekocht, binnenkort ga ik deze dan ook in gebruik nemen ;)

Urb Uts

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/17, 19:29:22 »
Haha UrbUts: ben geen klant hoor :P

Maar ik vind het er zo zeker professioneler uitzien. Natuurlijk is het gebruik van lettertypen ook wel een kwestie van smaak, maar het kiezen van een 'fout' lettertype kan een site soms een heel stuk minder mooi maken.
Op mijn website ook een kort stukje over lettertypen (ook Comic Sans MS word genoemd): http://www.htmlwijzer.nl/artikel/fonts.php

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/08/01, 16:41:05 »
Citaat van: UrbUts
Citaat van: blackdrive
Is dat een .wmv intro :?
Ja, dat is er een... wou ook dat het anders was... 'k wou een flash.. maar dat zal wel nog even wachten zijn, ben namelijk nog niet zo ervaren met die dingen.
Voor degenen die nog geinteresseerd zijn:
Dit is ondertussen een flash... iets slechtere kwaliteit, maar veel gemakkelijker

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/08/22, 03:59:14 »
UrbUts, ik vindt hem best mooi, alleen de menu knoppen verpesten na mijn mening de boel.

Je hebt een oogstrelend strak design ontworpen met mooie blauwe tinten. Ik zou de menu knoppen kleiner maken, gewoon horizontale balken of ovalen in koningsblauw (kleurcode #3366FF). Deze kan je heel makkelijk met de GIMP maken, via het menu Xtra > ScriptFU > Knoppen.

Maar hoe dan ook, dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak, en gelukkig verschillen smaken nu eenmaal.

Een ding is zeker: je hebt talent!
Citaat
En ik ben al heel blij dat je HTML 4.01 Transitional valid HTML schrijft.
Dat kan NIET iedereen (zelfs vele "professionele" sites kunnen dat niet)
Veel "professionals" hebben de ballen verstand van HTML, ze maken sites in afschuwelijke pakketten als Dreamwaver of  Frontpage, die zich niet aan de W3C standaard houden.

Nvu is voor zover ik weet, de enige WYSIWYG html editor, waarbij je geen verstand van HTML hoeft te hebben,  die W3C compliant html aflevert.

http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Offline UrbUts

  • Lid
wat vinden jullie van m'n site?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/08/30, 19:13:26 »
;) bedankt voor je goede commentaar!
ovalen in koningsblauw.. das niet echt m'n ding, maar ik zal de lay-out van m'n website toch wat aanpassen..

thanks!
UrbUts