Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Het oude beestje & NVIDIA GeForce2 MX400  (gelezen 2003 keer)

Offline Silvester

  • Lid
[Opgelost] Het oude beestje & NVIDIA GeForce2 MX400
« Gepost op: 2011/04/07, 17:09:28 »
Afgelopen dagen 8.04LTS vervangen door 10.04.2LTS. Na wat strubbelingen met de schermresolutie ziet het er in 1600x1200 pixels prachtig uit. Geen spijt van de overstap, maar er zijn nog wel wat probleempjes op te lossen.

Ik heb een oudere PC (1999) en is eigenlijk wel aan vervanging toe. Sporadisch nog in gebruik voor windows (de meeste toepassingen gebeuren op een kantoor laptop) maar nog snel genoeg voor ubuntu.

Googleearth loopt traag en schokkerig. Bij 8.04 had ik een update van de nvidia-driver uitgevoerd. Destijds version 71. Ik meen me te herinneren dat er uit het downloadoverzicht nog was af te leiden dat die geschikt was voor GeForce2. Het huidige overzicht van verkrijgbare drivers bevat alleen verwijzingen naar nieuwere versies. Mogelijk dat de versie: GeForce 4 MX series geschikt is.

Onder:
Systeem/Beheer/Stuurprogramma's

wordt de grafische versneller nvidia version 96 aanbevolen.  KAN IK DIE ZONDER PROBLEMEN AANVINKEN/INSCHAKELEN?

PS:
Bij de eerste poging om de schermresolutie te verbeteren had ik version 96 ingeschakeld en de resolutie (vermoedelijk niet op de goede manier) aangepast en bleef met een niet werkende installatie zitten. Alleen herinstalleren loste dit op.

« Laatst bewerkt op: 2011/04/16, 11:52:09 door Silvester »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Het oude beestje & NVIDIA GeForce2 MX400
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/07, 17:32:28 »
Ik begrijp uit je post dat je een Nvidia geforce2 mx/mx 400 hebt? Grappig, die heb ik ook :D.

Ik heb stuurprogramma 96 hier aanstaan en dat werkt zonder problemen, op het paarse Ubuntu Opstartscherm (dat direkt na grub komt) na. Voor Compiz (ja, dat draait op zo'n kaart ;)), heb je dat nodig, maar voor normaal gebruik niet. Voor zwaardere toepassingen als Google Earth heb ik eigenlijk domweg slechts 1 advies: koop een andere kaart... ;D. Nee, maar de Geforce2 mx/mx400 kan dat simpelweg niet aan, maar je hebt kans dat met het closed-source drivertje alles net een tikkie soepeler verloopt, maar ik garandeer niets ;).

Offline Silvester

  • Lid
Re: Het oude beestje & NVIDIA GeForce2 MX400
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 17:50:03 »
Een andere kaart is een optie, maar het beestje dateert uit 1999, dus .. beter om in een nieuwe PC te investeren. Ik waag de gok en zet het eens aan. Als de combinatie in jouw PC het niet erg vindt moet dat hier ook kunnen, zou je zeggen, toch?
Dank S

Inmiddels aangezet. Het werkt zoals het bedoeld is en de aardbol draait weer in plaats van schoksgewijs en 3D toepassingen als compiz, daar is het beestje toch te traag voor.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 18:00:35 door Silvester »