Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu edgy op acer laptop  (gelezen 646 keer)

ubuntu edgy op acer laptop
« Gepost op: 2007/01/01, 23:32:57 »
hoi allemaal,
ik moest weer eens te veel uitproberen en heb mijn laptop weer eens moeten herpartitioneren en nu wilde ik ubuntu er dus weer terug op zetten en heb ik wat probleempjes met installeren van edgy (dapper geen probleem).
de desktop cd wil na een hele tijd opstarten maar niet installeren en de alternate install cd blijft net al bij de xubuntu dapper alternate die ik reeds heb geprobeert op 6% hangen bij programmatuur uitkiezen en installeren.
het betreft een acer travelmate 2350 , 1.3ghz , 256 ram , 733 swap , 40 gig hdd.

zijn er meer mensen die dit probleem hebben en is het te omzeilen of kan ik beter gewoon dapper installeren en weer de upgrade doen???
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline nicolas

  • Lid
ubuntu edgy op acer laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/02, 07:43:09 »
Tsja, ik gebruik Ubuntu op een Acer Travelmate 4001 WLMi. Ik heb Edgy indertijd via de apt-get dist-upgrade  gedaan vanuit Dapper zonder problemen. Maar dat was dan ook een redelijk schone DAPPER install (niks uit backports en weining uit multiverse). Dit klinkt dus als de route te gaan, zou ik zeggen.

Overigens draait mijn productieomgeving op mijn laptop nog steeds DAPPER en ben ik inmiddels op de testpartitie overgestapt op FEISTY.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet