Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keytouch in 8.10  (gelezen 950 keer)

Offline kasper2

  • Lid
Keytouch in 8.10
« Gepost op: 2009/03/16, 16:30:06 »
In Ubuntu 8.10 werkt het programma Keytouch, om de sneltoetsen op een toetsenbord in te stellen niet. Ik heb even gegoogled, en daaruit bleek dat dit een bekend probleem is.
In 8.04 werkte het wel met mijn oude ps/2 toetsenbord. In 8.10 deden de sneltoetsen op dat toetsenbord het niet meer, en met mijn draadloze Logitech EX110 doet hij het ook niet. In 8.04 heb ik dit toetsenbord niet uitgeprobeerd. Ik heb bij de instellingen het juiste toetsenbord geselecteerd, maar alleen de volume omhoog/omlaag knoppen doen het. Bij een paar andere knoppen start Keytouch op, wat zeker niet de bedoeling is.

Ik wil graag weten of er een oplossing is voor dit probleem, of dat er voor Ubuntu 9.04 aandacht is besteed aan dit probleem, zodar het daarin wel weer werkt.
Alles is relatief

timmy

  • Gast
Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/16, 17:04:06 »
Tja, is inderdaad bekend, op mijn laptop had ik met 8.10 ook gedonder ermee. Maar in 9.04 (Alpha 6, LiveCD) werkt het wel. Misschien kun je dus nog even 6 weken wachten, want de Alpha kan ik op dit moment niet aanraden...
Je kunt dit proberen als je niet op de final Jaunty wilt wachten: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/284113.
Er wordt weliswaar over Xubuntu gesproken, maar "onder de motorkap" zijn ze exact hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/16, 17:07:03 door Linus Torvalds »

Offline kasper2

  • Lid
Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/16, 18:51:24 »
Ik hou het nog wel een paar weken vol zonder sneltoetsen, ik zit immers al sinds oktober zonder.
Ik wou wel even weten of er bij 9.10 rekening mee is gehouden, want ik heb sinds kort een nieuw toetsenbord en ik zou graag alle functies ervan gebruiken. Als het dan toch nog niet werkt kan ik altijd jouw oplossing nog proberen.
Ik was trouwens ook niet van plan om alpha's te gaan gebruiken. Ik hou het maar gewoon bij de 'echte' releases.
Alles is relatief

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/16, 20:00:12 »
in de tussentijd: xbindkeys

Doet ongeveer hetzelfde, alleen zonder grafische schil

Offline kasper2

  • Lid
Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/29, 15:08:54 »
Ik heb geduldig gewacht tot 9.04 uit was, maar mijn geduld is voor niets geweest :'(. Ik heb nog steeds exact hetzelfde probleem als ik hiervoor noemde, dus weet iemand een oplossing?
Alles is relatief

Offline Erik_m

  • Lid
Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/04, 13:33:36 »
Kubuntu... daar kun je zelf shortcuts instellen en die pikt iig wel mijn EX110-multimediatoetsen.

Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/04, 14:25:00 »
Hier werkt het helaas ook niet.

als ik hem in terminal start krijg ik:
Warning: Not all keys can be grabbed by this program. This
         can be caused by another program which is already
         grabbing these keys.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline kasper2

  • Lid
Re: Keytouch in 8.10
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/04, 21:10:12 »
Kubuntu... daar kun je zelf shortcuts instellen en die pikt iig wel mijn EX110-multimediatoetsen.

Dank je voor de tip. Ik had daar zelf niet aan gedacht, maar ik heb nu de belangrijkste toetsen (die voor de muziek) aan de praat en de volumeregeling deed het al. De 'homepage', 'email' en 'rekenmachine' toetsen doen het nog niet, maar die gebruik ik toch bijna nooit. Ook de speciale functietoetsen onder de F1 t/m F12 doen het niet, maar die heb ik ook niet echt nodig.
Alles is relatief