Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB -> Gigabit Adapter flood mijn netwerk met pause packets  (gelezen 1179 keer)

Offline xorinzor

  • Lid
USB -> Gigabit Adapter flood mijn netwerk met pause packets
« Gepost op: 2018/03/21, 15:34:18 »
Hoi,

Ik heb mijn Dell 7720 laptop omgebouwd tot een server (letterlijk, alle hardware uit de plastic behuizing en ingebouwd in een server behuizing) en had hiervoor via een chinese website een USB naar gigabit adapter voor gekocht omdat de laptop zelf enkel een 100mbit adapter heeft.

De adapter is een Crossion CRU3-RJ45 en mijn laptop draait Ubuntu 16.04.

Toen ik deze voor het eerst aan mijn laptop koppelde weigerde mijn systeem om inkomende verbindingen toe te staan, dit wou alleen wanneer ik ook mijn originele interface aansloot. Nadat ik in de /etc/network/interfaces de originele interface van dhcp naar manual heb gezet was dit probleem gek genoeg verholpen.

Echter nu krijg ik op random momenten, dit kan verschillen tot direct na het opstarten / herstarten, tot een paar uur na werking, dat de adapter ineens meerdere pause packets per seconde over mijn hele netwerk begint te verzenden, dit is via WireShark op mijn windows machine duidelijk te zien. Dit heeft dan ook tot gevolg dat zolang de server aanstaat ik op andere apparaten geen netwerkverbinding meer heb tot ik de server uitzet, waarna het probleem direct opgelost is.

Ik heb de adapter ook langdurig aan mijn windows machine laten hangen waarbij ik continue maar linux torrents en bestanden vanaf mijn NAS aan het kopieeren was om zeker te zijn dat het niet aan de adapter zelf ligt, hierbij is het probleem dan ook niet voorgevallen. Dus ik ben er vrij zeker van dat dit iets is met danwel een bug of incompatibiliteit (of gewoon stomweg niet genoeg kennis van linux) met het besturingssysteem is.

Ik hoop dat iemand hierbij kan helpen om het probleem vast te stellen, en wellicht zelfs op te lossen!

EDIT: ben er inmiddels achter gekomen dat het niet de adapter, maar de switch is die de pause packets verstuurd. Waarom deze dit alleen doet als mijn server eraan hangt terwijl die minder verkeer verbruikt dan als ik met mijn desktop volop aan het downloaden ben is mij een raadsel daarintegen.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/21, 19:07:25 door xorinzor »

Offline jan11000

  • Lid
Re: USB -> Gigabit Adapter flood mijn netwerk met pause packets
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/22, 12:18:00 »
Zoek eens op de linux driver, of daar problemen mee zijn, misschien stroom besparing stand die raar doet.

Offline xorinzor

  • Lid
Re: USB -> Gigabit Adapter flood mijn netwerk met pause packets
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/22, 12:19:59 »
Nou, ik heb inmiddels de adapter op een andere USB poort aangesloten, en tot op heden geen enkel probleem meer gehad.
Vind het een heel vaag probleem, maar op dit moment lijkt puur het gebruiken van een andere USB poort de oplossing zijn te geweest.

Offline jan11000

  • Lid
Re: USB -> Gigabit Adapter flood mijn netwerk met pause packets
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/22, 13:34:54 »
Usb 3 of usb 2?
Usb voorkant pc en achterkant zijn verschillend intern aangesloten.