Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tweede harde schijf niet te vinden in Gnome Commander  (gelezen 437 keer)

Offline xena

  • Lid
tweede harde schijf niet te vinden in Gnome Commander
« Gepost op: 2016/03/14, 16:55:44 »
Hallo,

Na de herinstallatie van Mint 17.3 kan ik mijn tweede HD niet terug vinden in Gnome Commander,In Dolfhin bestands beheerder zie ik ze wel staan.Hoe kan ik ze aan spreken in Gnome Commander ?
Ik gebruik Mint 17.3 KDE.

Nu al bedankt voor de hulp.

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: tweede harde schijf niet te vinden in Gnome Commander
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/17, 21:46:31 »
Hallo,

Met Krusader zie ik mijn tweede hd wel en kan ik ze  ook gebruiken om bv foto's naar toe te copiere.

probleem opgelost.

mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Re: tweede harde schijf niet te vinden in Gnome Commander
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/17, 23:22:50 »
Hallo Xena,

Dat hier niet direct een passend antwoord op kwam kan ik misschien wel verduidelijken.
Het is een beetje technisch verhaal, maar ik doe mijn best.
Je werkt met KDE als desktop. Nu is het zo dat KDE programma's geschreven zijn in QT.
Gnome Commander zegt eigenlijk al een beetje waar het eigenlijk voor bedoeld is, namelijk Gnome.
Gnome maakt gebruik van GTK in plaats van QT.
Nu kun je beide (QT en GTK) wel op 1 systeem draaien, maar dat heeft een aantal nadelen.
Beide omgevingen hebben hun eigen bibliotheken en wanneer je dit op 1 systeem gaat verzamelen wordt het nogal log.
De cosmetische, iemand die met KDE werkt vindt een GTK programma vaak uit de toon vallen bij de rest van het systeem en omgekeerd is dat hetzelfde.
Krusader is een QT programma en zou dus in dat opzicht ook beter bij je systeem passen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint