Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe maak je een screensaver  (gelezen 2537 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Hoe maak je een screensaver
« Gepost op: 2007/11/06, 00:13:32 »
Beste alle maal
Ik zou graag willen weten hoe ik van verschillende plaatjes een scheen screensaver kan maken, waarbij de plaatjes als een soort presentatie voor bij komen?
Ik heb het hier niet over een slide schow.
want dat is de plaatjes in een bepaalde map plaatsen, en dan worden ze automatich zo weer gegeven, dat is de optie foto map.
Of hoe maak je zo iets als die screeksafer, met die vliegende brodrosters, of die vliegende gnome voetjes?

reekje

Hoe maak je een screensaver
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 08:40:39 »
Ik ben zelf geen screensaver Gebruiker maar als je je foto's wilt zien in je screensaver moet je ze plaatsen in je ~/Pictures folder , mischien heb jij een Nederlandse install en heet die folder bij jou Foto's oid, dan stel je je screensaver in in op "Pictures Folder" , of het Nederlandse equivalent, in screensaver voorkeuren, en dan heb je je foto's in de screensaver, verder is de screensaver helaas niet configureerbaar voor foto's en plaatjes, zie ook :
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-screensaver/+bug/47604

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Hoe maak je een screensaver
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 09:03:35 »
Reekje: als ik het goed heb wil je zelf een screensaver ontwikkelen? Een screensaver is in principe een gewoon programma dat gestart wordt bij inactiviteit van de computer en weer gestopt wordt wanneer er weer activiteit is (toetsenbord, muis..)

Die vliegende broodroosters is bijvoorbeeld een programma geprogrammeerd met behulp van OpenGL.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Hoe maak je een screensaver
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 09:21:56 »
In welke proggammeer taal is dat dan, en hoe kan ik het snel en gratis leren?
Is er bijvoorbeeld een template, waar je op verder kan borduren, Ach Ja de soursce van een van de andere schreensafers natuurlijk, maar waar vind ik die?

Ik zal effen vertellen wat ik wil:

Een schreensafer met een boodschap, die als een soort filmpje voorbij komt.
wel steeds een beetje anders, maar het verhaaltje komt wel steets terug alleen steeds met iets andere plaatjes.

Bijvoorbeeld een brandend copyricht teken, dat steeds op een andere volgorde verbrandt, (bij elke herhaling van het verhaaltje)met daarna vuurwerk en vervolgens creatiefcommonslogos die door het scherm dansen, springen, vliegen.
en dan allerlij kunst uitingen waar die licenties maar ook het ... copyricht op van toepassing zijn.
en dat loopt weer over in het begin van het verhaal maar dan steeds net een beetje anders.
Met tussen dor teksten die de boodschap nog eens verduidelijken, zoals het webadres van greatiefcommons
Dit is slechts een van de senario's die ik in mijn hoofd heb.
Maar hoe maak ik het, en van welke screensafer kan ik het beste de source als basis gebruiken, ik heb nog nooit geproggrammeerd, alleen wat parameters in javaschripts aangepast en dat sort web development zaakjes.

En wat is opengl, een proggrammeer taal of een bibliotheek, die je kan aanroepen met bijvorbeeld c++?
Ik heb wel een boek over c++ van een jaar of 3 oud.

En hij moet ook onder windows te gebruiken zijn, als het even kan, wand dan kan ik misschien op de zelfde manier een Ubuntu promotie schreensafer maken,Bijvoor beeld een over picuins die dansen en dergelijke en dat er ineens een tux voorbij komt met een Ubuntu logo op diens buik, en het web adres van Ubuntu internationaal.

sorru voor de gene die heel precies zijn, maar als deze screeksafers krosplatform zijn, dan kan je er meer mensen mee berijken, om de boodschappen te versprijden.
Een screesafer is heel goed al promotie middel in te zetten, en als een windoiws gebruiker in diens screensafer ziet hoe col en makelijk Ubuntu is, gaat die michien over.

reekje

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Hoe maak je een screensaver
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 13:36:47 »
A ondekt opengl is een libery om te gebruiken in een proggramma.

ik ga even kijken of het in synaptic zit.

reekje