Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uiterlijk Ubuntu (thema's)  (gelezen 52731 keer)

bassreal

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #75 Gepost op: 2007/04/23, 11:36:57 »
alles via de terminal dus
isser ook een grafische manier?
terminal is niet men favoriete ding
dan lopen er dikwijls zaken mis

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #76 Gepost op: 2007/04/23, 11:51:09 »
als je dit invult in je terminal krijgt ge de grafische manier zoals leoquant al aangeeft:
gksudo nautilus
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

bassreal

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #77 Gepost op: 2007/04/23, 12:13:41 »
Citaat van: bartek
als je dit invult in je terminal krijgt ge de grafische manier zoals leoquant al aangeeft:
gksudo nautilus
als ik gksudo nautilus in de terminal typ zou er dan een programma moeten openen?
want ik heb het in de terminal ingebrecht en dan gebeurt er niets en kan ik nog steeds niet die mappen daar heen brengen

Offline Soul-Sing

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #78 Gepost op: 2007/04/23, 12:26:07 »
Citaat van: bassreal
Citaat van: bartek
als je dit invult in je terminal krijgt ge de grafische manier zoals leoquant al aangeeft:
gksudo nautilus
als ik gksudo nautilus in de terminal typ zou er dan een programma moeten openen?
want ik heb het in de terminal ingebrecht en dan gebeurt er niets en kan ik nog steeds niet die mappen daar heen brengen
zeker: in het venster je pass invullen: bestandssysteem:naar de map navigeren met het betreffende bestand, beginnend met usr etc.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #79 Gepost op: 2007/04/23, 12:29:10 »
huh ... vraagt ie zelfs je paswoord niet?
Controleer eens in synaptic pakketbeheer of je Nautilus geïnstalleerd hebt (dat moet normaal standaard zo zijn).
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

bassreal

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #80 Gepost op: 2007/04/23, 12:31:07 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: bassreal
Citaat van: bartek
als je dit invult in je terminal krijgt ge de grafische manier zoals leoquant al aangeeft:
gksudo nautilus
als ik gksudo nautilus in de terminal typ zou er dan een programma moeten openen?
want ik heb het in de terminal ingebrecht en dan gebeurt er niets en kan ik nog steeds niet die mappen daar heen brengen
zeker: in het venster je pass invullen: bestandssysteem:naar de map navigeren met het betreffende bestand, beginnend met usr etc.
is allemaal gebeurd maar lukt me niet om die icoontjes daar uit te pakken of ze daar heen te plakken
hij vraagt men passwoord wel maar daarna gebeurt er dus niets

Vincentt

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #81 Gepost op: 2007/04/23, 15:58:15 »
Probeer anders eens eerst Alt+F2 te toetsen en dan "gksudo nautilus" in te vullen. Als dat niet werkt kun je in de terminal proberen "sudo nautilus" in te vullen.

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #82 Gepost op: 2007/04/23, 19:14:30 »
Ik gebruik voor dit soort karweitjes Midnight commander. Te installeren met: sudo apt-get install mc.

Daarna: sudo mc (je draait mc als root).

In het linkerpaneel zoek je de tarball op met de icoontjes of thema's. Met mc kun je die ook openen.
In het rechterpaneel zoek je de directory /usr/share/themes of /usr/share/icns. Dan selecteer je in het linkervenster de (in de tarball aanwezige) directory met de tema's of icoontjes en kopieer deze met naar het rechterpaneel.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

bassreal

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #83 Gepost op: 2007/04/23, 22:22:51 »
Citaat van: woteb
Ik gebruik voor dit soort karweitjes Midnight commander. Te installeren met: sudo apt-get install mc.

Daarna: sudo mc (je draait mc als root).

In het linkerpaneel zoek je de tarball op met de icoontjes of thema's. Met mc kun je die ook openen.
In het rechterpaneel zoek je de directory /usr/share/themes of /usr/share/icns. Dan selecteer je in het linkervenster de (in de tarball aanwezige) directory met de tema's of icoontjes en kopieer deze met naar het rechterpaneel.
het lukte fantastisch bedankt :)

Offline woteb

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #84 Gepost op: 2007/04/24, 10:50:40 »
Midnight Commander (mc) wordt ook wel eens het swissknife van Linux genoemd. Hier zie je een voorbeeld van de krachtige werking van dit stuk gereedschap.
Je kunt met mc ook heel makkelijk in config bestandjes kijken en bewerken. Heel handig tooltje. Je moet wel voorzichtig zijn want met mc kun je heel veel, en ook te veel (wat een verknoeid systeem veroorzaakt). Je moet mc dan ook met beleid gebruiken. Kun je dat, dan is het eigenlijk onmisbaar.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #85 Gepost op: 2007/04/24, 13:00:55 »
Vroegâh had je in dos Norton Commander, nc.
Midnight Commander is daarvan afgeleid.

mc is echt superhandig, zeker als je alle sneltoetsen uit je hoofd weet.
Ik heb alleen last van dat de functietoetsen door beryl afgevangen worden.
Ik krijg dus allemaal mooie effecten in plaats van een gekopieerd bestand bijvoorbeeld.
Gelukkig kan ik mc ook met de muis bedienen, of beryl uitzetten :)

joeres

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #86 Gepost op: 2007/05/17, 02:07:19 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Das makkelijk, de thema-pakketjes moet je uitpakken naar de lokatie: /usr/share/themes
Icoon-pakketjes pak je uit naar: /usr/share/icons
linux?

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #87 Gepost op: 2007/05/17, 10:28:31 »
Citaat van: joeres
Citaat van: CORVUS_CORAX
Das makkelijk, de thema-pakketjes moet je uitpakken naar de lokatie: /usr/share/themes
Icoon-pakketjes pak je uit naar: /usr/share/icons
linux?
Wat anders...Windows of Mac OS..?
Volgens mij is dit een Linux forum. ;)

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #88 Gepost op: 2007/11/25, 11:16:48 »
Dan behaal ik met kde betere resultaten... Ik heb hem er al eens bijna precies zoals Mac OS X laten uitzien (heb speciaal de icoontjes geconverteerd), en Windows XP ging ook, alleen jammer dat het startmenu wat tegen zat... Maja, met KDE 4 kan je gewoon een plasmanoid schrijven... :P

Suggestie: als je je desktop er zo gelovenswaardig mogenlijk als een ander systeem wilt laten uitzien, gebruik KDE. Desnoods gebruik je Metacity ipv KWin...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #89 Gepost op: 2008/04/24, 23:45:39 »
Kent iemand nog sites voor je ubuntu uiterlijk te veranderen??
Gnomelook en art.gnome ken ik al
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Vincentt

  • Gast
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #90 Gepost op: 2008/04/25, 15:07:25 »
Citaat van: SeySayux
Dan behaal ik met kde betere resultaten... Ik heb hem er al eens bijna precies zoals Mac OS X laten uitzien (heb speciaal de icoontjes geconverteerd), en Windows XP ging ook, alleen jammer dat het startmenu wat tegen zat... Maja, met KDE 4 kan je gewoon een plasmanoid schrijven... :P

Suggestie: als je je desktop er zo gelovenswaardig mogenlijk als een ander systeem wilt laten uitzien, gebruik KDE. Desnoods gebruik je Metacity ipv KWin...

- SeySayux
Hmm, misschien dat iemand dit al gezien heeft, maar ik had Xfce er ook uit laten zien als Vista en OS X, ging prima. Vista: http://xubuntublog.wordpress.com/2008/02/10/design-your-own-desktop-with-xfce-44/
OS X: http://xubuntublog.wordpress.com/2008/02/15/design-your-own-desktop-with-xfce-44-part-2/

(Ja, sorry, dat is schaamteloze reclame voor mijn eigen blog)

Offline kihid

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #91 Gepost op: 2008/04/25, 16:58:57 »
Citaat van: Johanvd
Vroegâh had je in dos Norton Commander, nc.
Midnight Commander is daarvan afgeleid.

mc is echt superhandig, zeker als je alle sneltoetsen uit je hoofd weet.
Ik heb alleen last van dat de functietoetsen door beryl afgevangen worden.
Ik krijg dus allemaal mooie effecten in plaats van een gekopieerd bestand bijvoorbeeld.
Gelukkig kan ik mc ook met de muis bedienen, of beryl uitzetten :)
De moderne variant heet tegenwoordig Krusader, als root of als user te openen en grafisch veel mooier als die ouboligge mc.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline shappie

  • Lid
Uiterlijk Ubuntu (thema's)
« Reactie #92 Gepost op: 2008/04/26, 10:31:14 »
Citaat van: Vincentt
Citaat van: SeySayux
Dan behaal ik met kde betere resultaten... Ik heb hem er al eens bijna precies zoals Mac OS X laten uitzien (heb speciaal de icoontjes geconverteerd), en Windows XP ging ook, alleen jammer dat het startmenu wat tegen zat... Maja, met KDE 4 kan je gewoon een plasmanoid schrijven... :P

Suggestie: als je je desktop er zo gelovenswaardig mogenlijk als een ander systeem wilt laten uitzien, gebruik KDE. Desnoods gebruik je Metacity ipv KWin...

- SeySayux
Hmm, misschien dat iemand dit al gezien heeft, maar ik had Xfce er ook uit laten zien als Vista en OS X, ging prima. Vista: http://xubuntublog.wordpress.com/2008/02/10/design-your-own-desktop-with-xfce-44/
OS X: http://xubuntublog.wordpress.com/2008/02/15/design-your-own-desktop-with-xfce-44-part-2/

(Ja, sorry, dat is schaamteloze reclame voor mijn eigen blog)
Ik vind het geen reclame hoor :). Maar erg mooi resultaat! Vooral de OSX imitatie vind ik heel goed. Al is de vista ook een van de beste die ik heb gezien tot nu toe.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -