Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie heeft de desktop met de meeste starters?  (gelezen 14369 keer)

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/12/27, 21:25:01 »
Als je ze zowiezo allemaal aanklikt bij het opstarten waarom zet je ze dan niet gewoon in autostart :)

Dat is zo traag..

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/12/28, 00:50:26 »
ik zet ook niets in autostart,,

al start ik 9 van de tien keer hetzelfde op de 10e keer wil ik net wat anders,,, en ik ben de baas.

en ook nul komma noppes aan starters op mn desktop


coomast

  • Gast
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/12/28, 10:55:02 »
Geen enkele starter bij mij, enkel het menu dat te voorschijn komt bij het indrukken van de rechtermuisknop ergens op de desktop. Een kleine menubalk (die ik zelden gebruik) zit bovenaan maar is autohide en transparant. Deze wordt zichtbaar als je met de muis aan de bovenkant komt. Mijn computer heeft een 15" scherm en heeft niet veel plaats om veel vensterkes open te doen. Vandaar deze set-up. Ik heb standaard ook 6 desktoppen, dat helpt wel eens voor verschillende programma's tegelijk te openen en switchen is eenvoudig door het rollen met het muisballetje :-) Alles gaat heel snel eens je het gewoon bent.

mvg, coomast

[verwijderd door de beheerder]

Quatroking

  • Gast
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/28, 12:46:21 »
Ik heb een bloedhekel aan automatische starters. Het enigste dat op mijn Windows bak automatisch opstart is m'n Stardock, AVG 8, en Daemon Tools. Dingen als Trillian, Steam, enzovoort heb ik allemaal in Stardock staan en start ik pas op wanneer ik het nodig heb.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/28, 22:26:25 »
Eeeeehhhhhh, ik denk dat de winnaar naast mij zit. Die heeft net opgeruimd op haar bureaublad. Ze heeft er nog 30+

Sorry ik heb er op dit moment dus ééntje. Die van mijn externe harde schijf. verder kan ik zelf alles gewoon via de balk.

Tja nu snap je gelijk waarom ze een eigen flappie heeft.  :P
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Offline jazzper

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #30 Gepost op: 2009/01/29, 11:09:33 »
Op mijn desktop heb ik alleen snelstarts voor mijn meest gebruikte folders. Op een laptop heb ik er meer. Ik heb een hekel om de touchpad te moeten gebruiken. Om dit te beperken heb ik "veel" starters geplaatst:


« Laatst bewerkt op: 2009/01/29, 11:16:36 door jazzper »

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #31 Gepost op: 2009/01/29, 12:31:40 »
V..v..vista?

Offline jazzper

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #32 Gepost op: 2009/01/29, 13:50:51 »
gnomenu heeft idd vista theme. Omdat ik een donker gtk thema heb waren de kleuren in andere themas voor gnomenu slecht: alleen leesbaar als ik r met muis overheen ga en geen iconen zichtbaar.
Dus idd een vista tintje. Om dat te compenseren heb ik voor een duidelijk Ubuntu wallpaper gekozen ;)

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #33 Gepost op: 2009/01/29, 14:14:12 »
hij ziet er mooi uit, afgezien van de Windows shite...
kun je niet beter de kleuren in het andere thema aanpassen?

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #34 Gepost op: 2009/01/29, 14:38:16 »
Kijk eens naar Kickoff, da's pas kicken :)

Offline jazzper

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #35 Gepost op: 2009/01/29, 14:47:12 »
maar kickoff heeft geen verschillende thema's toch? Ik vind het menu wel erg prettig werken in Kubuntu, vooral de geschiedenis functie, waar je laatst gebruikte programma's in verschijnen. Alleen het uiterlijk van het menu vind ik vrij saai.

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #36 Gepost op: 2009/01/29, 14:49:02 »
Het neemt het thema aan van je Plasmathema. Gelukkig kun je in Plasma elk themaelement zelf aanpassen ;)

Offline jazzper

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #37 Gepost op: 2009/01/29, 14:51:28 »
dat kan ook in een gnome desktop?? dat ga k s bekijken....

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #38 Gepost op: 2009/01/29, 14:53:10 »
Plasma is op GNOME te starten, ja.

Offline jazzper

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #39 Gepost op: 2009/01/29, 16:25:27 »
Zou je me iets op weg kunnen helpen hoe ik de plasmoids in gnome krijg (8.04)
Ik heb s gegoogled en zie de vraag op meerdere forums staan. Maar nog geen antwoorden.
In dit forum (http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,34893.120.html) lees ik wel dat het mogelijk is, maar hoe gebruik ok de plasma shell in gnome?
Moet ik daarvoor ook het hele kubuntu pakket installeren?

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #40 Gepost op: 2009/01/29, 17:15:44 »
/usr/bin/plasma.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #41 Gepost op: 2009/01/30, 13:32:49 »
mijn vriendin. Ze bewaart alles voor haar werk systematisch op het bureaublad. Maar ja ze gebruikt windows 2000 dus elegantie verwacht ze nu eenmaal niet van een pc.

"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #42 Gepost op: 2009/01/30, 22:30:29 »
Windows 2000 heeft al Mijn Documenten hoor...

timmy

  • Gast
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #43 Gepost op: 2009/01/31, 17:02:11 »
Laten we niet over Windows beginnen a.u.b...  :(

DarkEra

  • Gast
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #44 Gepost op: 2009/01/31, 17:17:16 »
Het is eigenlijk beter om het gewoon Windows te noemen. ;) Dergelijke benamingen zoals Windows, MS, Vista en zo voort worden hier gezien als bashen (onderuit halen) van het besturings systeem. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. :)

Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #45 Gepost op: 2009/02/17, 15:16:14 »
Ik heb /apps/nautilus/preferences/desktop_is_home_dir in gconf-editor aangezet en nu is mijn thuismap het bureaublad, waardoor al mijn bestanden daarop staan. Het is even wennen, maar ik vind het veel handiger werken.

Dat levert dit bureaublad op:

Valt nog me, hè?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Mij

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #46 Gepost op: 2009/02/17, 17:22:49 »
In veel programma's als je iets wil opslaan moet je achtereenvolgens naar Deze computer, C, Documents and Settings, Gebruiker, Mijn documenten -- hehe. In Ubuntu is dat achtereenvolgens Documenten.

Offline Borix

  • Lid
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #47 Gepost op: 2009/02/17, 22:55:00 »
Ik heb /apps/nautilus/preferences/desktop_is_home_dir in gconf-editor aangezet en nu is mijn thuismap het bureaublad, waardoor al mijn bestanden daarop staan. Het is even wennen, maar ik vind het veel handiger werken.

Dat levert dit bureaublad op:

Valt nog me, hè?

Als je al je verborgen bestanden toont heb je beslist de meeste iconen op je desktop ;)

timmy

  • Gast
Re: Wie heeft de desktop met de meeste starters?
« Reactie #48 Gepost op: 2009/02/22, 13:38:46 »
Ik heb /apps/nautilus/preferences/desktop_is_home_dir in gconf-editor aangezet en nu is mijn thuismap het bureaublad, waardoor al mijn bestanden daarop staan. Het is even wennen, maar ik vind het veel handiger werken.
Hmm... Is veel makkelijker in KDE, kun je gewoon een willekeurige map als widget op je desktop zetten...