Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ING Trusteer Rapport  (gelezen 2729 keer)

ING Trusteer Rapport
« Gepost op: 2013/06/15, 09:29:05 »
Ik lees dit net op de ING internetrekening.

Voordelen Trusteer Rapport

    Biedt extra bescherming naast uw virusscanner en firewall
    Beschermt u tegen misbruik van uw inloggegevens voor Mijn ING
    Eenvoudige installatie, gebruiksvriendelijk en gratis

En natuurlijk niet voor Linux. Is Linux nou zo veilig of moeten de Linux gebruikers zelf maar wat bedenken (en is dat nodig)?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bloom

  • Lid
Re: ING Trusteer Rapport
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/15, 09:44:39 »
Linux is zo veilig. Inloggegevens moeten onder "een ander OS" extra beschermd worden omdat spyware ze anders zou kunnen stelen. Voor Linux bestaat er geen spyware en het kan ook niet gemaakt worden.
Maar fishing kan wel! Fishing is via e-mail mensen proberen op een link te doen klikken en dan via een dubbel van de bankwebsite hun inlog te laten doen. Dat werkt met ieder OS. Vuistregel: NOOIT op een link via e-mail klikken om naar je banksite te gaan. Ga zelf naar je browser en vertrek vanuit de hoofd-url van je banksite. Kopieer en plak ook niet de link uit het e-mailbericht, dat is hetzelfde als erop klikken.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ING Trusteer Rapport
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/15, 10:00:38 »
Computable: ‘Trusteer Rapport biedt schijnveiligheid’

Pc-Active: 'Die beveiliging lijkt nogal tegen te vallen'

Andere reviews die ik zo snel kon vinden maken ook gehakt van het programma. Zelfs al zou het ook voor Linux bestaan, dan zou ik het nog niet installeren.

Re: ING Trusteer Rapport
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/15, 11:09:28 »
Linux is zo veilig. Inloggegevens moeten onder "een ander OS" extra beschermd worden omdat spyware ze anders zou kunnen stelen. Voor Linux bestaat er geen spyware en het kan ook niet gemaakt worden.

Spyware niet nee maar Linux-malware kan wel. Dat is zelfs al eens gebeurd in 2010 met die Unreal IRC-server en dat besmette pakket was ook nog eens in o.a. Fedora terechtgekomen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ING Trusteer Rapport
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/15, 13:20:50 »
Voor Linux bestaat er geen spyware en het kan ook niet gemaakt worden.
Vanaf Ubuntu versie 12.10 wel. :'(
Spyware is de naam voor computerprogramma's (of delen daarvan) die informatie vergaren over een computergebruiker en deze doorsturen naar een externe partij. Het doel van spyware is meestal om geld te verdienen.
De Ubuntu Dash stuurt je zoekopdrachten door aan productsearch.ubuntu.com voor gericht advertenties van bedrijven als Amazon en (vanaf 13.10) skimlinks.com.

Heeft weinig te maken met het onderwerp ING trusteer rapport, dat gaat vooral over Trojans.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: ING Trusteer Rapport
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/15, 13:32:16 »
* Vistaus pakt alvast de popcorn

Daar gaan we weer...