Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarschuwing: Easytag 2.4.x kan je geluidsbestanden in ogg formaat beschadigen!  (gelezen 247 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Easytag is een programma om je muziekbestanden van metadata te voorzien, zoals artist, titel, jaar. Door scha en schande heb ik zelf gemerkt dat er is een bug is in Easytag 2.4 (de versie die met 17.10 meekomt), die ogg audiobestanden onherstelbaar beschadigt. In het begin kan er een hoorbare storing zijn. Huis, tuin en keukengebruikers die eens op de achtergrond een liedje beluisteren, zullen dit mogelijk niet merken, maar voor muziekliefhebbers is dit een ramp. Gruwelijke fout, vind ik, want als je dit programma achteloos op je muziekcollectie loslaat, dan is die onherroepelijk beschadigd. Ga er bovendien maar van uit dat die kwalijke versie in de repo's van 17.10 zal blijven. De melding dateert van een jaar geleden, maar op de Easytag website zelf geen spoor van het probleem (vandaag, 2017-11-06). Easytag: voorlopig zeer voorzichtig mee zijn of mijden.

Zoeken en vinden gaf mij de bugmelding: https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=776110