Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met opstarten//windows 8  (gelezen 1592 keer)

Offline Japie07

  • Lid
Probleem met opstarten//windows 8
« Gepost op: 2012/08/02, 10:49:37 »
Hoi allemaal,

Gisteren had ik op mijn HP pavilion dv-7 twee besturingsstystemen staan, namelijk Ubuntu 12.04 en Windows 7 Ultimate. Omdat ik Ubuntu meer op een andere pc gebruik, en ik erg benieuwd was naar de customer preview van Windows 8, wilde ik die installeren. Vanwege ruimte en maximum aantal partities dacht ik: Ik haal Ubuntu eraf, en zet dan Windows 8 erop. Als ik Windows 8 zat ben, kan ik Ubuntu er altijd weer op zetten. In de partitiemanager van Windows 7 maakte ik 2 partities vrij, een van 4GB en een van 32GB (hierop stond Ubuntu). De SYSTEM en de C: partitie van Windows 7 liet ik gewoon staan. Tot ik de computer uitzette... Hij starte niet meer op, hij gaf een GRUB rescue error. Hier kon ik niet veel mee, dus ik heb de Windows 8 erin gedaan. Toen heb ik hem op die vrij gemaakte partitie geinstalleerd, ook dual boot. Windows 8 draait dus nu goed (hoewel met kuren, maar ja, het is een customer preview:) Nu krijg ik bij het opstarten dus een Windows 8 scherm en daarna krijg ik dit scherm:



Als ik op de WIndows 8 klik, start Windows 8, maar als ik op WIndows 7 klik, blijft het scherm zwart. Kan iemand mij helpen???? Alvast heel erg bedankt!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Probleem met opstarten//windows 8
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/02, 10:54:03 »
Denk dat je naar een windows forum moet gaan. En win 7 proberen te herstellen, het boot gedeelte, misschien met een win 7 cd.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Probleem met opstarten//windows 8
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/02, 10:59:32 »
Vanwege ruimte en maximum aantal partities dacht ik: Ik haal Ubuntu eraf
De opstartlader (GRUB) heeft een configuratie file nodig, die op de Ubuntu partitie staat.
Deze partitie heb je verwijderd en dat is dus de reden, dat je PC het niet meer deed.

Wat je nu zou kunnen proberen, is Ubuntu (en dus ook GRUB) opnieuw te installeren, desnoods als test op een USB stick of USB drive en dan kijken, of je via grub de Windows-7 installatie wel kan opstarten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Nollie

  • Lid
Re: Probleem met opstarten//windows 8
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/02, 11:18:46 »
Denk dat je naar een windows forum moet gaan. En win 7 proberen te herstellen, het boot gedeelte, misschien met een win 7 cd.

Ik denk dat je (zonder Grub) niet 2x Windows kunt draaien.
http://www.helpmij.nl/forum/
http://winunleaked.info/forums/12-Windows-8

Wel een mooi opstartscherm !
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 11:25:17 door Nollie »
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Probleem met opstarten//windows 8
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/02, 12:02:14 »
Ik heb pas Windows 8 in Virtual Box geïnstalleerd. Daarbij even op de website van MS gekeken. Daar wordt uitdrukkelijk gewaarschuwd dat installatie van Windows 8 eerdere installaties van Windows laat verdwijnen.  Je moet ook in schijfbeheer van Windows wel kunnen zien of er nog een Windows 7 partitie is en of daar nog wat instaat.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Probleem met opstarten//windows 8
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/02, 17:47:42 »
Dual boot moet werken maar het kan wel eens fout gaan.

Zou het lekker in VB draaien en wachten op de laatste versie als je hem graag wilt hebben en hem dan in plaats van Win 7 erop zetten.