Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD kijken lukt niet of is erg schokkerig en geeft een geblokt beeld  (gelezen 787 keer)

Offline Menno_

  • Lid
Goedenavond allen,

ik zit met het volgende. Ik wil op mijn computer graag mijn (overigens keurig netjes in de winkel gekochte) dvd's bekijken (ik bezit geen tv en alles wat daar bij hoort). Onder ubuntu 7.04 heb ik totem met diverse plugins en andere toeters en bellen geïnstalleerd en bijv www.uitzendinggemist.nl kan ik probleemloos bekijken.

Stop ik er nu bijv Lord of the Rings in dan krijg ik een beel uit blokjes van 15 x 15 pixels te zien en langzaam vormt zich een (bevroren) beeld, het geluid doet het wel. Het DVD - menu verschijnt bijvoorbeeld niet. Eea is natuurlijk wel heel jammer en om toch mijn dvd's te bekijken moet ik arren moede mijn pc opstarten met msw en wmp gebruiken.

Over windows gesproken als ik daar een bepaald videofilmpje niet kan bekijken kan ik altijd nog de instellinegn van de hardware-acceleratie wijzigen, in 90% van de gevallen lost dat het probleem op. Jammer  jammer bij ubuntu zou ik niet wten hoe ik dat moet doen.

Ik heb een nVidia 7900 go met 256Mb aan boord en heb dus ook de zg "restricted driver" voor nVidia geïnstalleerd. Ik weet alleen niet wat ik zou moeten instellen (en vooral waar) om zoiets dergelijks onder ubuntu 7.04 te doen.

Ideeën en/of verwijzingen naar HowTo's zijn dus van harte welkom

alvast dank voor jullie hulp, Menno
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
DVD kijken lukt niet of is erg schokkerig en geeft een geblokt beeld
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/28, 22:28:47 »
Kijk eens in de kennisbank of je wel alle multimedia-onderdelen (codecs e.d.) hebt geïnstalleerd: klik even op de laatste regel van mijn handtekening.

Cobuntu

  • Gast
DVD kijken lukt niet of is erg schokkerig en geeft een geblokt beeld
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/28, 23:13:13 »
De howto die in de handtekening staat van Pjotr123 is fantastisch :D

Nog een keer het linkje, om meer mensen te trekken:

https://help.ubuntu.com/community/NlMultimediaapplicaties

Offline siegi

  • Lid
DVD kijken lukt niet of is erg schokkerig en geeft een geblokt beeld
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/28, 23:36:53 »
compiz en beryl zorgen ook voor schokkerig beeld.

Nizzle

  • Gast
DVD kijken lukt niet of is erg schokkerig en geeft een geblokt beeld
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/30, 15:27:07 »
ik zou gewoon VLC installeren en het daarmee bekijken ;)
heb daar zelf nog nooit problemen mee gehad :)

als je op installeren/verwijderen klikt staat hij ertussen