Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu precies DOS  (gelezen 1136 keer)

Kubuntu precies DOS
« Gepost op: 2007/02/21, 18:00:41 »
Mijn kubuntu start altijd op in een soort dos en dan moet ik mijn login en paswoord opgeven en dan ebn ik precies in het terminal.
Dat is gebeurt na een videokaart vervanging(windows xp draait er perfect op)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Kubuntu precies DOS
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/21, 19:46:14 »
Wanneer je startx intypt, werkt het dan wel ?

Laat het weten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline woteb

  • Lid
Kubuntu precies DOS
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/21, 19:54:46 »
Citaat van: r0n.
Wanneer je startx intypt, werkt het dan wel ?
Iets dergelijks heb ik de laatste dagen ook als ik een nieuwe install uit voer. Na de reeks upgrades start bij mij ook alles op in de tekstmodus. Inderdaad kan ik dan startx uit voeren. Dan begint Ubuntu na een paar seconden te mekkeren over een service die niet is opgestart. Heeft te maken met het powermanagement. En die driver start wel degelijk. Vreemd is dan ook dat mijn USB zaakjes niet aan worden gekoppeld.

Deze zaken doen zich voor bij Dapper, Ben nu Edgy aan het installeren om te kijken of daar ook iets niet of wel werkt, maar heb het idee dat het aan de kernel ligt..??
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Kubuntu precies DOS
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/21, 20:36:43 »
Geen probleem hier, misschien hardware gerelateerd ?
Geeft sudo dpkg reconfigure xserver-xorg geen oplossing ?

Het blijft vreemd natuurlijk,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline woteb

  • Lid
Kubuntu precies DOS
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/21, 22:20:12 »
Citaat van: r0n.
Geen probleem hier, misschien hardware gerelateerd ?
Geeft sudo dpkg reconfigure xserver-xorg geen oplossing ?

Het blijft vreemd natuurlijk,
Ron
Intussen staat Edgy op de laptop, en waarempel, dit gaat wel goed, ook VMwareplayer!! Ik zal vanavond nog met partimage een image maken en de install van laatst (staat op een andere image) terugzetten. Dan proberen. Eigenlijk dacht ik ook wel in die richting maar wist even niet meer welk commando ik hiervoor moest gebruiken, vandaar. Bedankt in ieder geval!
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Kubuntu precies DOS
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/22, 03:01:16 »
Is dit niet wederom het default runlevel dat je in kunt stellen in /etc/inittab (moet 2 zijn voor grafische login)?
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline woteb

  • Lid
Kubuntu precies DOS
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/22, 11:17:49 »
Citaat van: r0n.
Geen probleem hier, misschien hardware gerelateerd ?
Geeft sudo dpkg reconfigure xserver-xorg geen oplossing ?

Het blijft vreemd natuurlijk,
Ron
Nee, haalt niets uit. Blijft een probleem houden met hald (Hardware Abstraction Layer) en het powermanagement.
Edgy doet het nu ook niet. Net na het inloggen krijg ik een venstertje met de melding Permission denied. Een blik op de informatie leert dat /etc/profile permission denied en /etc/gdm/Xsession permission denied. Jammer, want het liep als een zonnetje. vanmorgen kon ik er nog mee werken en dan dit.... ;(
Nog iets met Edgy: Een van mijn wireless kaartjes doet het niet, en bij Dapper en Mepis en andere distro's wel. Op zich geen ramp, maar toch.
De upgrade van Edgy (2.6-17.10 naar 2.6-17.11) had geen gevolgen voor VMware.

Draai nu met een image van Dapper van 8 februari. Maar ik durf die updates niet uit te voeren vanwege VMware wat dan niet gaat draaien. Apt-get update blijft hangen op  http://packages.freecontrib.org dapper release, 44% kopteksten.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Kubuntu precies DOS
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/22, 15:42:38 »
Update: Een installatie (vanaf een Live CD) van Xubuntu Edgy resulteert dat dit wirelesskaartje -WEL- wordt gedetecteerd. Overigens, Xubuntu loopt als een speer. Ben nu Gnome-desktop aan het ophalen. Misschien gaat het dan via een achterdeurtje tóch lukken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)