Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP deskjet 2540 in Mint 17 print niet meer.  (gelezen 833 keer)

HP deskjet 2540 in Mint 17 print niet meer.
« Gepost op: 2015/09/19, 16:42:14 »
Ik krijg in mijn printerscherm de melding , dat PC aan het verbinden is. Verder gebeurd er niets. Scannen werkt wel. Alles via de USB.
Bij kabel er opnieuw in, wordt de printer opnieuw geinstalleerd. Heb hem er nu twee keer in staan.
Herstart PC hielp niet, hij print niet. Inkt is er voldoende aanwezig. Als software staat er HPlip op.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: HP deskjet 2540 in Mint 17 print niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/29, 06:58:16 »
Ik heb een nieuwe schijf met Mint er ook weer op. Printer heeft nu een Wifi verbinding met mijn net, maar print niet.
Er is een speciale website.
http://www8.hp.com/us/en/campaigns/wireless-printing-center/printer-setup-help.html
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline hvb

  • Lid
Re: HP deskjet 2540 in Mint 17 print niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/29, 18:55:44 »
Ik heb afgelopen maandag dezelfde printer geïnstalleerd onder ubuntu en linuxmint, beide met mate als desktop.

Na eerst hplip gebruikt te hebben om de printer op mijn draadloos netwerk te krijgen, moest ik de  printer aan beide computers toevoegen, heb je dat al gedaan?

Als volgt: systeem - beheer -afdrukbeheer,
in afdrukbeheer klikken op toevoegen (printer)
in nieuwe printer (apparaat selecteren) klikken op netwerkprinter en dan op netwerkprinter zoeken, als de printer nog niet zichtbaar is tenminste.

Ik hoop dat het je lukt, voor mij was het ook even zoeken bij zo'n netwerkprinter aansluiten.

Re: HP deskjet 2540 in Mint 17 print niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/30, 10:20:25 »
Ik heb afgelopen maandag dezelfde printer geïnstalleerd onder ubuntu en linuxmint, beide met mate als desktop.

Na eerst hplip gebruikt te hebben om de printer op mijn draadloos netwerk te krijgen, moest ik de  printer aan beide computers toevoegen, heb je dat al gedaan?

Als volgt: systeem - beheer -afdrukbeheer,
in afdrukbeheer klikken op toevoegen (printer)
in nieuwe printer (apparaat selecteren) klikken op netwerkprinter en dan op netwerkprinter zoeken, als de printer nog niet zichtbaar is tenminste.

Ik hoop dat het je lukt, voor mij was het ook even zoeken bij zo'n netwerkprinter aansluiten.
hvb,
bedankt, hij doet het nu draadloos.

Ik keek al: is de usb kabel er nu echt uit???
Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop