Wat beveiliging en dergelijke betreft, ik gebruik Girotel vanaf 1993 en de ING app sinds de overname van de Postbank (samen dus alweer 25 jaar, de tijd vliegt) en heb nog nooit enig probleem ondervonden. Hieruit maak ik op dat het statistisch gezien veilig is om te gebruiken.
Ik zeg ook niet dat het onmiddelijk en/of altijd problemen geeft. Maar zodra er problemen zijn krijg jij simpelweg de onveilige situatie in je schoenen geschoven en kun je vaak fluiten naar je geld.
Dat vind ik het misselijke eraan. Je wordt verplicht het zo met alle onveilige risico's te doen, maar het wordt gemakshalve wel tegen jou gebruikt in hun voordeel. En ging ook zo met de girotel overstap, dat werd ook gebracht als 'jouw vrijwillige keuze' zonder verdere keuzeopties.
Hetzelfde als: Jij MOET rijden in een auto zonder remmen, maar als je een ongeluk maakt zit jij fout en betaal jij alle schades. Een rechter zal mij dan vertellen dat ik dit had moeten weigeren, en dat doe ik dus ook (bij deze app, net als met girotel destijds, aangetekend).
Overigens kan ik met pc nog enige veiligheid bijbenen want ook mogelijk op een iets ouder systeem. Als je een android toestel up to date wilt houden kun je elk jaar een nieuwe gaan kopen voor bakken geld en dan ben je nog compleet onveilig bezig. Jouw systeem voldoet dus NOOIT aan hun voorwaarden want jij kunt NOOIT die veiligheid waarborgen.
Ik heb nog nooit problemen gehad, dus is het statistisch gezien veilig om te gebruiken
Juist. Al geven de huidige statistieken een ander beeld (lees verder).
Ik zag het destijds bij girotel ook al zo, en heb me ingedekt (voor zover dat lukt).
Ook toen zei iedereen "ver gezocht" en "ik internetbankier en heb nooit problemen".
Ondertussen zijn we de nodige jaren verder en is dit probleem aan de orde van de dag .... en overwegend (statistisch) niet ten voordele van de benadeelde klanten want "de onveiligheid lag bij de klant, niet bij ons". Duh, lekker makkelijk.