Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: m2ts bestanden afspelen  (gelezen 25809 keer)

RJS

  • Gast
m2ts bestanden afspelen
« Gepost op: 2008/05/27, 20:22:45 »
Hallo beste Ubuntu gebruikers,

Ik heb een m2ts video bestand (HD video). Ik kan dit bestand alleen afspelen met VLC player. Andere media players spelen het bestand niet af (Mplayer, Totem Movie Player etc.). Echter, ik heb alleen beeld en geen geluid.

Ik heb de volgende codecs geinstalleerd:

- GStreamer extra plugins
- GStreamer ffmpeg video plugin
- GStreamer fluendo MPEG2 demuxing plugin
- GStreamer plugins for aac, xvid, mpeg2, faad
- GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack
- w64codecs (heb een 64 bit systeem)
- ffmpeg
- libavccodec1d

Dit is wat ik zo snel kon vinden.

Als ik in VLC player naar menu AUDIO ga, dan zie ik daar staan EMPTY. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Ik ben nog een newbie op Linux gebied.

Obrigado!

Offline ohjajoh

  • Lid
m2ts bestanden afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 21:04:26 »
Als ik hierover een beetje rondstruin op het net vind ik heel veel hits die het hebben over hoe je m2ts kunt converteren naar avi of iets dergelijks. blijkbaar kan het nog niet afgespeeld en moet je eerst converteren.

m2ts bestanden afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/27, 21:08:13 »
Voor de duidelijkheid: heb je wel geluid met gewone dvd's of CD's ?

Heb verder, jammer genoeg nog nooit gehoord van m2ts... :(

Na wat googelen, vind ik wel dat er voor het geluid moet gekeken worden naar AC3 - capacitieiten, want dat is blijkbaar het formaat van de audio-bestanden die erbij horen.
In deze uitleg voor Gentoo Linux staan een aantal bruikbare dingen in.
Je zegt natuurlijk wel dat je newbie bent, dus zoek ik nog wat verder. :)

In Synaptic pakkettenbeheer, als je zoekt op AC3 in "beschrijving en naam", komen er toch een aantal pakketten tevoorschijn.
De meest veelbelovende daarin lijken mij

alsa-tools

en vdr-plugin-bitstreamout

Vooral dat eerste zou je zeker moeten installeren.
Ik hoop wel dat er iemand met meer audio-kennis het even overneemt... :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

RJS

  • Gast
m2ts bestanden afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/27, 23:43:01 »
Bedankt voor jullie hulp.

Ik heb inderdaad ook al op Google gezocht. Het converteren naar AVI heb ik liever niet, want dan ben ik 6 uur bezig. Aangezien ik wel beeld heb, maar geen geluid, denk ik dat dit een codec probleem is. Moet alleen de juiste codec vinden.

Als ik een DVD afspeel, dan heb ik wel geluid.
Ik had ook nooit eerder van m2ts gehoord, maar mijn broer kwam ermee aanzetten. Het schijnt een stream van een blu ray disc te zijn oid.

Ik heb de alsa-tools geinstalleerd, maar het werkt helaas nog niet. Ik heb ook nog getracht vdr-plugin-bitstreamout te installeren, maar ik moest  een aantal vragen beantwoorden en vervolgens kreeg ik de melding dat hij was gecrashed. Ik heb het daarna maar gauw weer verwijderd.

Ik heb de aanwijzingen die in de uitleg voor Gentoo staan ook geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ik heb trouwens geen 5.1 speakerset oid. Ik heb gewoon twee simpele speakertjes.

Ik heb ook nog de aanwijzingen op deze pagina uitgeprobeerd, maar op een gegeven moment werd het wat te moeilijk voor mij:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=134994

Offline joop905

  • Lid
m2ts bestanden afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/28, 00:06:13 »

Offline sceletor1

  • Lid
Re: m2ts bestanden afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/06, 12:55:19 »
probeer met Tomem mediwspeler het m2ts bestand te openen, zegt ie vanzelf dat er een plug in voor gedownload moet worden.
Na dit gedaan te hebben speelt het proggie het gewoon af.