Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...  (gelezen 1163 keer)

Offline begonia

  • Lid
KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Gepost op: 2010/11/16, 12:50:45 »
Is er een moglijkheid om KDE 4.5.3 te installeren in Lucid Lynx. Het is triest maar bij mij werken de desktop-effecten niet goed onder Maverick. Het is een Intel grafische kaart. Dat gaat niet meer.
Maar onder Lucid ging het perfect!
Ik vind allen de KDE versie van Lucid niet zo prettig. Is er een repository die ik kan inschakelen om KDE 4.5.3 in Lucid te krijgen?
Ik heb veel gezocht meer ik krijg het niet gevonden.
Bedankt alvast.

Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/16, 16:53:07 »
Je kan hier http://packages.ubuntu.com/search?keywords=KDE+&searchon=names&suite=maverick&section=all de pakketten downloaden, ik denk alleen dat je wellicht met afhankelijkheden komt te zitten, ik weet dit niet zeker want ik heb geen KDE.
Op deze site http://www.kde.org/info/4.5.3.php staat de officiële versie met download en installatie instructie, dit kan je altijd proberen mocht bovenstaande niet lukken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/16, 17:52:32 »
Voor Lucid Lynx is er geen 4.5.3-update, tenzij je het zelf wil compileren. Maar 4.5.3 is alleen beschikbaar voor Maverick en t/m volgende week ook voor Natty.
@Gijs: Inderdaad kom je dan met afhankelijkheden te zitten, omdat Maverick nieuwe versies van een aantal dingen bevat. Het kan wel, maar dan moet je ook die afhankelijkheden updaten en ik weet niet of iedereen daar zo'n zin in heeft :rolleyes:

Offline begonia

  • Lid
Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/17, 07:12:45 »
Is het te verwachten dat er een heel recente KDE versie in Kubuntu 10.04.2 gaat komen?

Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/17, 19:34:06 »
Wacht. Er is hoop. 4.5.3 voor Lucid is zojuist geüpload naar Kubuntu Package Staging. Grote kans dat ie erdoor komt en dan heb je dus toch 4.5.3 op 10.04 zeer binnenkort. Maar dan moet je wel de juiste PPA hebben. Ik denk Kubuntu Backports of Kubuntu Updates, 1 van die 2 zal het wel zijn.
Uitleg hierover op mijn site:
http://sites.google.com/site/ubukuntu/werken-met-kubuntu/kubuntu-team-pakketbronnen
« Laatst bewerkt op: 2010/11/17, 19:35:57 door Vistaus »

Offline begonia

  • Lid
Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/17, 19:37:54 »
Dank je enorm voor de reactie. Er zijn altijd mensen die echt veel weten! Ik hoop dat dit dus voor 10.04.2 gaat worden. Kan ik de ontwikkelingen volgen? Hier ontstaat dan zeker weten mijn favoriete besturingssysteem!

Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/17, 20:17:20 »
Graag gedaan :) Ik weet er heel veel van omdat ik zelf ook Kubuntu gebruik, al een hele lange tijd ;)
De ontwikkelingen kun je niet echt volgen. Ik denk dat kubuntu.org wel aangeeft wanneer ze klaar zijn en sowieso hou ik je ook op de hoogte ;)

Offline begonia

  • Lid
Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/17, 20:21:41 »
Super! Bedankt. Ik gebruik ook al heel lang KDE. Maar ook Gnome. KDE 4 wordt nu echt volwassen. Een prachtig systeem!

Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/19, 16:13:33 »
Ja echt wel :)

Overigens is nu 4.5.3 voor Lucid beschikbaar!
Voeg de volgende pakketbron toe:
ppa:kubuntu-ppa/backports

Dit kan via Kickoff Menu (linksonderin)>>>Systeeminstellingen>>>Software toevoegen en verwijderen>>>Instellingen (Settings)>>>Edit Software Sources>>>tabblad Bronnen van derden o.i.d.

Of via de Terminal (Kickoff Menu>>>tabblad Programma's>>>Systeem>>>Konsole Terminal):
sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports

Daarna de pakketbronnen herladen en de updates installeren :)

Offline begonia

  • Lid
Re: KDE 4.5.3 in Lucid Lynx...
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/19, 17:34:51 »
Dank je! Dat ga ik dus NU doen.