Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eeuwige installatie, en geen beeld  (gelezen 898 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Eeuwige installatie, en geen beeld
« Gepost op: 2007/10/19, 20:49:55 »
Hallo, ik probeer op een compac armada Kubuntu 7.04 te zetten. Ik start de live cd op en krijg de eerste schermen te zien. Dus ik kies voor de Nederlandse taal en kies dan om te starten. Na een tijdje krijg ik een lichtblauw scherm met een cursorpijl. Dit staat er maar heel even. En vanaf dan is mijn beeld zwart en blijft de pc actief. CD=rom en HD. Maar dit duurt wel meer dan een uur.
Iemand enig idee wat er mis loopt?
De cd is goed, want deze heb ik op nog 2 andere pc's met succes geinstalleerd gekregen. Of ligt het aan die compaq armada? Hij heeft 128Mb RAM.

Groetjes, Jan

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Eeuwige installatie, en geen beeld
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 20:52:06 »
Ik denk dat voor jou xUbuntu aan te raden valt met die ram kaart.
Probeer desnoods de alternate CD eens.

Succes!
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Eeuwige installatie, en geen beeld
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 00:13:48 »
De liveCD draait sowieso niet op 128 MB, ik dacht dat je voor de Xubuntu liveCD 192 het minimun is en voor (K)Ubuntu het minimun 256 MB

De alternate cd, zoals Scormen zegt is het beste idee
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Eeuwige installatie, en geen beeld
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/20, 01:19:12 »
Trouwens meer dan de moeite waard om een paar reepjes geheugen erbij te zetten als je die pc serieus gebruikt ??
Het kost tegenwoordig niet zoveel meer en met 512 draait die pc weer als nieuw.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Bitbuntu

  • Lid
Eeuwige installatie, en geen beeld
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/20, 08:05:37 »
Citaat van: Gandyman
Trouwens meer dan de moeite waard om een paar reepjes geheugen erbij te zetten als je die pc serieus gebruikt ??
Het kost tegenwoordig niet zoveel meer en met 512 draait die pc weer als nieuw.

:D
Het is een compaq armada een Pentium III 800mhz. Deze zou aanvangkelijk dienen om mobiel te internetten in en rond het huis.
Ik zou bij god niet weten waar ik het extra geheugen moet inprikken.
Ik heb nu wel xubuntu draaiend gekregen met de tekst-intalverisie. Om mee te werken vind ik dat deze bak te langzaam werkt. (waarschijlijk door het weinig geheugen, en de traagheid van processor en  en de hd)

THX voor de reacties.

Eeuwige installatie, en geen beeld
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 08:54:11 »
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij de pc van mijn vader toen ik daar Feisty op wou zetten een paar maanden geleden.  Het is inderdaad te wijten aan te weinig RAM-geheugen.  Een upgrade naar 512 MB RAM kan veel oplossen.  256 is waarschijnlijk zelfs al voldoende, maar een beetje reserve kan geen kwaad. ;-)