Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome 3  (gelezen 2919 keer)

gnome 3
« Gepost op: 2011/09/22, 23:15:02 »
ik ben overgeschakeld van unity naar gnome 3... in ubuntu 11.04
er is alleeen een klein probleem
nu hangt mijn pc de helft van de tijd vast(de vormgeving) en laden de coonen soms gewoon nie...
dan zie weer alleen pixelpap als icoon, kortom HELP
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
It was my girlfriend with her mechanical keyboard   --'

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gnome 3
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/23, 18:41:35 »
Kan je wat meer vertellen over waar je Gnome3 vandaan hebt gehaald, hoe je het precies hebt geïnstalleerd enz.?
Voor de rest van het forum is het nogal raden wat je precies gedaan hebt en waar het mogelijk fout is gegaan.

Ik las hier dat het nogal ingewikkeld is om Gnome3 goed te laten werken op 11.04. Je kan dus beter wachten op 11.10 en het dan nog eens proberen.

Zelf compilen vanuit git kan natuurlijk wel, maar dat lijkt me nogal ingewikkeld en voor een beginner zeker niet aan te raden.

Re: gnome 3
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/23, 23:54:34 »
Ik heb al eerder een keer Gnome3 geïnstalleerd, buiten het feit dat ik het niet mooi vond, liep het regelmatig vast. In andere distributies waar Gnome 3 standaard is, gaat het wel goed. Wellicht dat Unity en Gnome3 elkaar "bijten"? In ieder geval was het reden genoeg om terug te gaan naar Gnome2. Hopelijk is het probleem in 11.10 getackeld. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: gnome 3
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/23, 23:57:40 »
Het probleem bij Ubuntu 11.04 is, dat Unity daar op Gnome 2 draait. Als je daar dus de Gnome 3 shell op installeert, dan gaat er van alles mis met de pakketten en zo. In Ubuntu 11.10, werkt het allemaal wel soepel, aangezien daar Unity wel op Gnome 3 draait, waardoor je dus alle benodigde pakketten al hebt geïnstalleerd.

Komt ook nog bij dat er in ubuntu 11.10 Gnome 3.1.90 (uiteindelijk wordt dat 3.2 bij release) zit. Die is toch wat beter afgewerkt dan 3.0.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 00:08:55 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: gnome 3
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/24, 16:17:29 »
En in de fallback mode, wanneer je die installeert heb je een surrogaat van de oude desktop, die soms handiger overkomt.
In 11.10 is het wel stabiel, om de reden die Idroy noemt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: gnome 3
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/24, 17:08:29 »
De fallback-modus van Gnome 3, heeft in mijn 11.10 bèta, al een paar keer voor vastlopers gezorgd. Blijkbaar nog "werk in uitvoering"....

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: gnome 3
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/24, 17:15:14 »
Het is nu ook nog in beta, ik heb vandaag wel de nieuwe versie (3.1.92) binnengekregen, misschien is die weer wat stabieler.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: gnome 3
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/24, 17:35:32 »
Blijkbaar nog "werk in uitvoering"....
Hier draait 11.10 al sinds de eerste daily-build.
De vraag is dan niet of het "fout" gaat, maar "wanneer" :lol:
Hier heb ik al een paar keer opnieuw moeten installeren.....
Ook nu is het (nog) een beta, er zit geen garantie op, er kan van alles fout gaan.
Ondanks dit, is het wel een aanrader voor mensen die Gnome-3 willen proberen.
Zelf heb ik Gnome opgegeven, na een uurtje proberen is XFCE minstens even simpel als de "oude" Gnome-2 (eigenlijk mooier, deze versie van XFCE).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: gnome 3
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/24, 22:20:34 »
Sorry dat ik het zeg, maar ik raad je aan als je GNOME 3 wilt gebruiken, bijvoorbeeld Fedora installeer, die is daar op afgesteld. Later wanneer het stabiel is weer terug naar Ubuntu  :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: gnome 3
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/24, 22:25:12 »
Later wanneer het stabiel is weer terug naar Ubuntu  :D
Wat een gebrek aan vertrouwen  :evil:
Wacht dan tot de release van 11.10, dan moet het goed zijn !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: gnome 3
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/24, 22:58:14 »
De fallback-modus van Gnome 3, heeft in mijn 11.10 bèta, al een paar keer voor vastlopers gezorgd. Blijkbaar nog "werk in uitvoering"....

Uhm, heel 11.10 draait nog niet volledig stabiel (behalve Xubuntu naar het schijnt). Dus dat verbaast me niks.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: gnome 3
« Reactie #11 Gepost op: 2011/09/24, 23:52:27 »
Xubuntu heeft ook fouten, maar van vastlopers is (bij mij, op mijn hardware) geen sprake :lol:
De foutjes worden bij elke upgrade minder, dat zal bij Kubuntu, Lubuntu en Ubuntu niet anders zijn.
Maar e.e.a. is ook (mede) afhankelijk van de hardware, de configuratie en de gebruikte programma's ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: gnome 3
« Reactie #12 Gepost op: 2011/09/25, 10:23:25 »
Later wanneer het stabiel is weer terug naar Ubuntu  :D
Wat een gebrek aan vertrouwen  :evil:
Wacht dan tot de release van 11.10, dan moet het goed zijn !

Maar mr popo wil het nu gebruiken.  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: gnome 3
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/09, 20:39:31 »
Ik had problemen met Gnome shell 3.2 op Ubuntu 11.10. Gnome viel soms enkele seconden weg en dan maakte mijn pc een vreemd geluid. Het probleem was mijn ATI Radeon HD 5830. Maar ik heb nu de beta (versie 3.39 denk ik) op ubuntu 11.10 gezet en die werkt perfect!! Eindelijk hebben ze de ATI problemen weggewerkt :) En ze hebben de sluit, minimaliseer en maximaliseer-knoppen ook mooier gemaakt. Ik vind Gnome trouwens beter werken dan Unity, hopelijk zetten ze Unity stop..

Re: gnome 3
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/09, 20:48:04 »
Op mijn schoollaptop met 12.04 beta werkt GS nog steeds niet goed met de laatste ATI-drivers.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: gnome 3
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/09, 21:13:56 »
Ik had problemen met Gnome shell 3.2 op Ubuntu 11.10. Gnome viel soms enkele seconden weg en dan maakte mijn pc een vreemd geluid. Het probleem was mijn ATI Radeon HD 5830. Maar ik heb nu de beta (versie 3.39 denk ik) op ubuntu 11.10 gezet en die werkt perfect!! Eindelijk hebben ze de ATI problemen weggewerkt :) En ze hebben de sluit, minimaliseer en maximaliseer-knoppen ook mooier gemaakt. Ik vind Gnome trouwens beter werken dan Unity, hopelijk zetten ze Unity stop..

12.04 is nog niet op alle systemen even stabiel. Tevens is de kans dat er iets fout gaat als je er een andere desktop op zet wat groter. Even geduld hebben en dan komt het vanzelf goed en draait 12.04 prima met Gnome.
Nog even geduld hebben.

Re: gnome 3
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/16, 09:11:21 »
Ik had wel eens vaker last van verminkte tekst in het panel van gnome 3. Na het verwijderen van unity en de video driver updaten naar de laatste versie, dat het allemaal weer soepel loopt en dat de tekst weer normaal uit ziet

Op een of andere manier draait gnome over unity ze bijten elkaar niet maar maken je systeem sloom en verminken het beeld
« Laatst bewerkt op: 2012/03/16, 09:13:08 door DigitalTux »