Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Diaspora*  (gelezen 2363 keer)

Diaspora*
« Gepost op: 2012/03/31, 08:52:13 »
Wellicht hebben jullie wel eens gehoord van Diaspora*. Dit is een open source social networking system die door communities geintergreerd kan worden. Het is net zoiets als FaceBook.

Dit medium lijkt mij super voor UbuntuNL. Aangezien er veel jonge mensen onder ons zijn. Misschien is het een leuk idee om een testserver op de communityserver te plaatsen.

Gr Dooitze

PS Ben een tijdje inactief geweest, 3 maanden geen internet in Zuid-Afrika :(

Re: Diaspora*
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/31, 11:16:27 »
Dat lijkt me inderdaad een geweldig initiatief. De geslotenheid van de huidige sociale media is voor mij mede reden om er zo min mogelijk gebruik van te maken. Dit lijkt me een heel goed alternatief.

Ik ben er voor om een 'pod' op de communityserver te draaien. :)

Re: Diaspora*
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/31, 11:22:47 »
Ben het geheel met Thomas eens :)

Re: Diaspora*
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/31, 11:57:16 »
Kunnen we offtopic meteen naar die 'pod' verplaatsen  XD

Re: Diaspora*
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/31, 16:25:07 »
Geweldig idee :) Ik heb al een account bij de pod Diasp.eu (leek me redelijk betrouwbaar(groot en bestaat sinds 2010) en voor JoinDiaspora is een uitnodiging nodig) en het lijkt me een mooi systeem.

Offline Dave

  • Lid
Re: Diaspora*
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/31, 17:18:40 »
Facebook is ook net een forum alleen start dan iedereen een topic op z'n eigen pagina.
Wel overzichtelijker dan hyves waar een vraag en antwoord op verschillende pagina's komen en vaak ook nog onleesbaar door afschuwelijke pimps.
Wat diaspora nog toe moet voegen? We zien het wel dan.

Re: Diaspora*
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/03, 18:34:58 »
Ja, leuk maar vind dat je daar weinig privacy hebt.

Ben voor  :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Diaspora*
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/03, 23:07:30 »
Ja, leuk maar vind dat je daar weinig privacy hebt.

Ben voor  :)
In welk opzicht weinig privacy? Je kan je profiel redelijk dichtzetten hoor. Als je niet ingelogd bent zie je bij mijn profiel alleen naam en avatar + berichten met de status 'public'. Zelfs velden als 'bio' zijn dan niet te zien. Diaspora verplicht ook geenszins dat je je echte naam opgeeft. Wat misschien wél wat minder is t.o.v. Facebook is dat je statusupdates standaard op 'public' staan en dan wel voor de hele wereld zichtbaar zijn (tenminste bij Diasp.eu). Gebruikersvoorwaarden kunnen ook per pod verschillend zijn.

Re: Diaspora*
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/04, 09:09:02 »
Ik denk dat lord's eerste zin bedoeld was aan Dave zijn post erboven over Facebook ;)

Op Facebook kun je btw ook een fake naam gebruiken dus ik die zie niet in hoe diasp dat dan beter kan doen als het bij allebei hetzelfde is?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/04, 09:10:36 door Vistaus »

Re: Diaspora*
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/15, 18:27:33 »
Is there any progress yet?

Het zou leuk zijn om de eerste Ubuntu gemeenschap te zijn met zo een platform.

Re: Diaspora*
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/15, 20:28:41 »
Ik denk dat dit over een paar weken wel komt nadat we de nieuwe website online hebben gegooid.