Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Video geluid niet synchroon  (gelezen 1040 keer)

Offline Jos

  • Lid
[OPGELOST] Video geluid niet synchroon
« Gepost op: 2014/02/07, 08:56:30 »
Als ik met het programma Cheese Webcamstudio een video opname maak, dan is van die video het geluid niet synchroon met het beeld.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/08, 19:16:23 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Video geluid niet synchroon [OPGELOST]
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/07, 12:14:37 »
Doordat ik het zo vanzelfsprekend vind om eerst zelf het nodige te ondernemen voordat ik mijn probleem hier post, vergat ik te vermelden dat ik eerst uitgebreid op internet heb gezocht en een hele reeks webcam programma's uitprobeerde.

Ik tob al veel langer met het gebruik van mijn webcam in combinatie met Linux. Bij nader inzien maak ik het mezelf onnodig moeilijk - er zijn grenzen - en kan ik beter Windows gebruiken voor mijn webcam want dat gaf nooit problemen.

Dus mijn vraag hoeft niet meer beantwoord te worden. Niettemin dank voor de moeite!
« Laatst bewerkt op: 2014/02/07, 12:35:24 door Jos »

Offline daniel

  • Lid
Re: Video geluid niet synchroon
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/08, 18:50:29 »
Als je probleem hiermee opgelost is zet dan [opgelost] voor je vraag zodat mensen hierop niet meer hoeven te reageren.

Tip,

Probeer eens een alternatief voor cheese of een beterde driver voor de video kaart

Offline Jos

  • Lid
Re: [OPGELOST] Video geluid niet synchroon
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/08, 19:23:02 »
Van mijn psychiater heb ik geleerd dat er grenzen zijn  :) Je moest eens weten hoeveel energie ik al in de computer(s) steek. Iemand in het PCLinuxOS forum merkte laatst op (gezien de vele problemen die ik met dit OS heb - en gisteren had ik weer 2x een vastloper!): "Ik vind het bewonderenswaardig dat jij nog steeds Linux gebruikt."

Offline daniel

  • Lid
Re: [OPGELOST] Video geluid niet synchroon
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/08, 20:56:14 »
Graag zou ik daar op willen reageren als iemand die bijna 5 jaar Linux gebruikt zonder windows aan te raken...

Ik ben gestopt met Windows omdat mijn computer steeds weer trager en trager werd na verloop van tijd en de prestatie cijfer ieder jaar omlaag ging wat mijn pc betreft.
Ik had ook last van regelmatige software die virussen bevatten en ik moest bijna overal voor betalen dus besloot ik daar cracks voor te zoeken.
De cracks die brachten ook weer spyware met zich mee en zo erger de ik me kapot.
Een van de voordelen van Linux is voor mij is, dat hij altijd even snel blijft presteren en ik geen last meer heb van virussen en het moeten defragmenteren van mij harde schijf.

Een ding had ik spijt van.....


Dat ik nooit eerder me verdiept hebt in Linux...

Met een beetje geduld en veel hulp van mensen die je voorgegaan zijn zul je merken dat je binnen de kort keren het onder de duim heb.
Een beetje goed draaiende systeem blijft goed draaien mits je er niet steeds dingen aan veranderd, maar dat is met windows ook zo.

https://sites.google.com/site/computertip/waaromdaarom
http://www.alleslinux.com/linuxinfo.php?layout=default
http://www.academicservice.nl/site/linux.html


Offline DeBaas

  • Lid
Re: [OPGELOST] Video geluid niet synchroon
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/08, 21:32:55 »
In VLC kun je bij weergave het geluidspoor versnellen of vertragen, zowel in Win als Lin.
Als dit nooit zou voorkomen in Win dan zou het ook niet in het program zitten........... denk ik.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Jos

  • Lid
Re: [OPGELOST] Video geluid niet synchroon
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/09, 08:12:32 »
daniel,

Ik ben het helemaal met je eens en vind het fijn weer een tevreden gebruiker te treffen. En dan heb je nog niet eens het zo plezierige niet-commerciele karakter van Linux genoemd. Maar je vertelt me niets nieuws. Mijn ervaring met Linux bestrijkt een periode van acht jaar met een stuk of vijf computers.  Een poos geleden heb ik van die ervaringen een samenvatting gemaakt, van de voor- en nadelen die ik ondervond, bedoeld om het mensen makkelijker te maken e.e.a. te beoordelen en de overstap te maken van Windows naar Linux: 
www.pc-makkelijk.nl/linux.html#voorennadelenvanlinux (is nu soms niet bereikbaar door storing, vermoedelijk bij provider Hosting2GO)

Ik wil niet de indruk wekken dat ik kritiek heb op Linux, in tegendeel ik voel me de laatste jaren eerder een ambassadeur. Maar helaas moet ik toegeven dat de overstap mij minder heeft opgeleverd dan ik had gehoopt en verwacht. Ik geef nog steeds de voorkeur aan Linux maar moet bekennen dat ik me genoodzaakt zie ook een Windows computer in bedrijf te houden omdat ik niet al mijn (webdisigner)taken op een Linux machine blijk te kunnen doen (denk bv. aan IE)

Jos.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/09, 14:44:49 door Jos »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: [OPGELOST] Video geluid niet synchroon
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/09, 10:27:43 »
(denk bv. aan IE)

Ik denk liever niet aan het incompatibele, Windows 7 gadgets vernietigende, IE11 dat ik al bij vele, vooral oudere, gebruikers met een desktop met grotere letters heb moeten deïnstalleren en blokkeren om te voorkomen dat ze hun klok, kalender en weerinformatie schermpje kwijt zijn.

Zo die ben ik kwijt ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL