Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinden met draadloosnetwerk werkt niet (meer)  (gelezen 1470 keer)

Tompie

  • Gast
Verbinden met draadloosnetwerk werkt niet (meer)
« Gepost op: 2011/01/11, 13:25:26 »
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren UBUNTU geinstalleerd en direct na de installatie had ik draadloze internetverbinding. Nadat ik de 'direct doen na installatie' opdrachten had uitgevoerd en de laptop na elke toepassing had herstart, had ik ineens geen internet meer. Ik zie wel een hele lijst draadloze internetverbindingen waar ik uit kan kiezen, maar hij maakt geen verbinding (rode uitroepteken).

Het 'gat' waar de netwerkkabel in hoort te gaan is kapot, dus ik heb geen bedraad internet. Ik heb wat dingetjes uitgeprobeerd uit de lijst van 'Geen of slecht draadloos internet (wifi)' maar het is me nog steeds niet gelukt om draadloze internet aan de praat te krijgen.

Nog 1 hele belangrijke opmerking: Ik weet echt niets over computers, het is nog een wonder dat ik UBUNTU normaal heb weten te installeren  :|

Groet,
Tompie

Offline KesselsMK

  • Lid
    • Software Wiki
Re: Verbinden met draadloosnetwerk werkt niet (meer)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/11, 15:08:08 »
Hallo,
Heb je op een ander pc wel internet?
Wanneer mogelijk moet je dan vanuit een andere pc een draadloos netwerk opzetten en zo kijken of je internet krijgt.
Met ubuntu is dat heel gemakkelijk:
Je klikt op de internetmanager met de linkermuisknop en klikt op nieuw draadloos netwerk aanmaken. Je geeft het een naam + wachtwoord met wpa beveiliging en probeert dan via je laptop verbinding te maken.
Dan kun je alles updaten via update manager.
Misschien dat het dan wel weer werkt! Succes

PS. het is wel van belang dat de pc waarmee je het draadloos netwerk hebt aangemaakt ook aanstaat en verbinding heeft.