Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600  (gelezen 2482 keer)

Johhny

  • Gast
Hoi
Ubuntu draaide als een zonnetje op mijn laptop maar nadat ik versie 9.04 heb geïnstalleerd heb ik allerlei problemen.
- Na het opstarten de melding dat er iets mis is met de Tracker / Index. Aangegeven dat de index dan maar opnieuw aangemaakt moet worden maar daar is de laptop nu al een uur mee bezig en te teller staat nog steeds op 57 van 1028 en de elapsed time staat op 1 minuut.
- De laptop is niet vooruit te branden. Opstarten van bijvoorbeeld Firefox en Evolution duurt veel langer. Op en neer scrollen op een webpagina gaat heel traag
- Ik heb geen geluid meer op Youtube. Afspelen van mp3 bestanden is geen probleem.

Wie heeft er een suggestie? Het liefst zou ik de update ongedaan maken, maar kan dat wel?

Alvast bedankt voor de reactie.

Johhny B Good
« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 18:22:56 door Johhny »

Re: Updat 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/30, 19:25:39 »
Tracker is een zoekindexer. Deze leest de inhoud van tekstdocumenten, afbeeldingen, pdf'jes, spreadheets, mails, enz. door, zodat je bestanden veel sneller kunt vinden. Dit is vergelijkbaar met Windows Vista's zoekfunctie.

Echter, als er veel nieuwe bestanden zijn op je computer, of als de index opnieuw aangemaakt moet worden, kan dat een intensieve taak zijn. je computer kan minder snel reageren, of zelfs even hangen. Wil je deze zoekfunctionaliteit niet, dan kun je het uitschakelen in Systeem -> Voorkeuren -> Search Indexing. Ook kun je het pakket tracker compleet verwijderen met je pakketbeheerder, zoals Synaptic.

Over je geluid: meestal wordt dit veroorzaakt doordat een ander programma het geluidskanaal "kaapt", en voor zichzelf houdt. Andere programma's hebben dan letterlijk niks meer te zeggen. Ga even naar Systeem -> Voorkeuren -> Geluid, en kijk dan of alles op PulseAudio staat. Zo niet, stel dat dan even goed in en herstart je X-server (ctrl+alt+backspace, maar in Jaunty is dit standaard uitgezet, doe sudo dontzap --disable om dit weer in te schakelen), of herstart de computer. Helpt dit niet, open dan weer hetzelfde venster en zet alles op ALSA.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/30, 19:28:01 door Cumulus007 »

Johhny

  • Gast
Re: Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/30, 22:11:06 »
Bedankt voor de reactie. Het geluid op Youtube werkt weer, ik heb de tracker uitgeschakeld maar de snelheid is nog steeds waardeloos. Heb je nog suggesties waar ik naar kan kijken?

Johhny

Offline Tom

  • Lid
Re: Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/01, 09:45:26 »
Welke versie had U er eerst op , ik bedoel die versie die als een zonnetje draaide bij U.
Ga daar anders weer naar terug , en wacht een tijdje met de 9.04 .
Er zullen nog veel update komen voor de 9.04 en zal er dus het één en ander verbeteren.
Kan dus zijn dat na een maand ( of twee )  het wel sneller (beter ) bij U gaat.
Ook de Hardy en de 8.10 worden nog een hele tijd ondersteund.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Johhny

  • Gast
Re: Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/03, 12:56:42 »
Hallo Wanda,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb altijd mijn updates geïnstalleerd, dus ik zal de laatste versie voor 9.04 hebben gehad. Was dat 8.10? Hoe kan ik weer terug naar de vorige versie? Is er een undo functie?

Groeten,

Johhny

Offline Tom

  • Lid
Re: Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/03, 14:36:13 »
De laatste nieuwe is 9.04 , daarvoor was het de 8.10 (denk dat U die had) en daar weer voor de 8.04 LTS.
En ja U zult weer opnieuw moeten installeren , maar dat gaat toch zeer snel.
Ik raad (persoonlijk) de Hardy LTS versie aan.
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
De 8.04 LTS  is hier te downloaden.
En aangezien U de 8.10 er zeer waarschijnlijk op had zult U daar nog wel de Live CD van hebben.
Groet Tom.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/03, 14:44:06 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Johhny

  • Gast
Re: Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/03, 18:21:41 »
Hoi Tom,
Bedankt voor je reactie en nuttige tips.
Alles opnieuw installeren vind ik wel een probleem. Even de CD erin en besturingssysteem installeren is geen probleem, maar dan komt het. Ik heb nogal wat software geïnstalleerd waar ik de nodige (google) hulp bij heb gehad om het werkend te krijgen. Om dat allemaal overnieuw te doen is een hele klus.
Ik hoop dat er op korte termijn al wat updates beschikbaar komen. Mocht het me echt gaan vervelen dan zal ik een herinstallatie overwegen.

Nogmaals bedankt voor he hulp.

Johhny

Re: Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/04, 12:43:09 »
Hoi Tom,
Bedankt voor je reactie en nuttige tips.
Alles opnieuw installeren vind ik wel een probleem. Even de CD erin en besturingssysteem installeren is geen probleem, maar dan komt het. Ik heb nogal wat software geïnstalleerd waar ik de nodige (google) hulp bij heb gehad om het werkend te krijgen. Om dat allemaal overnieuw te doen is een hele klus.
Ik hoop dat er op korte termijn al wat updates beschikbaar komen. Mocht het me echt gaan vervelen dan zal ik een herinstallatie overwegen.

Nogmaals bedankt voor he hulp.

Johhny

Als je slim bent, maak je een tweede partitie, waar je je /home op maakt. Dan kan je hobieen wat je wilt en je raakt je belangrijke bestanden niet kwijt. (Als je tenminste die /home niet opniew formateerd !)


Re: [Opgelost] Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/04, 12:52:26 »
@ johnny,

heb je de goede videodrivers nog wel? dat kan ook in de soep gelopen zijn bij de upgrade van 8.10 naar 9.04.
goede drivers voor je videokaart zijn heel belangrijk, heb je ze niet, dan kan je systeem heel traag zijn, met bijvoorbeeld scrollen.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

GenzZz

  • Gast
Re: [Opgelost] Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/12, 22:39:33 »
Excuses dat ik gebruik maak van deze topic, maar ik zag dat hier een probleem aangehaald werd waar ik ook mee zit.
Ik heb een extra geluidskaart in mijn pc zitten, want de onboard kaart wil niet meer meewerken. Nu ik heb via de voorkeuren van het geluid kunnen zorgen dat ik geluid heb via die kaart, door overal die kaart te selecteren. (Bij alle andere opties krijg ik geen geluid uit mijn boxen zowel ALSA als pulsedriver) Nu wanneer ik een filmpje op Youtube bekijk heb ik wel beeld, maar geen geluid. Aan wat kan dit liggen?
Uit een ander topic heb ik al gelezen dat ik 'libflashsupport' moest installeren, maar dit helpt ook niet.
Ik heb sinds gisteren Ubuntu 9.04 en het is allemaal nog zeer nieuw en wennen voor mij. Alvast bedankt voor de vele tips die te vinden zijn op dit forum.

Mvg
« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 22:45:14 door GenzZz »

GenzZz

  • Gast
Re:Update 9.04 is een ramp op mijn Dell Latitude D600
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/14, 20:57:43 »
Niemand?