Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuwe installatie van Ubuntu  (gelezen 824 keer)

Offline Teep

  • Lid
nieuwe installatie van Ubuntu
« Gepost op: 2017/08/04, 12:12:17 »
ik wil Ubuntu 16.4 op mijn nieuwe pc installeren. Als ik de imagefile download zou hierna volgens de beschrijving automatisch de dvd gebrand moeten gaan worden. Dit werkt bij mij helaas niet. Ik zie ook niet hoe ik op een andere manier een bootable dvd gebrand krijg.
Vervolgens heb ik een opstartstick gemaakt. Als ik die in mijn nieuwe computer stop krijg ik de melding: cfxboot.c32:  not a com32R image.
Kan iemand mij info geven wat ik verkeerd doe?

Ik draai nu Ubuntu 14.4 LTS.

Re: nieuwe installatie van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/04, 15:08:27 »
Je brandt deze toch wel als image en niet als bestand.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Teep

  • Lid
Re: nieuwe installatie van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/05, 00:31:36 »
Je brandt deze toch wel als image en niet als bestand.
Dank voor je reactie. Waar ik echter melding van maak is dat onderstaande tekst van de Ubuntu site niet werkt bij mij.

1.Kies eerst Locaties → Persoonlijke map, aan de bovenkant van het scherm en zoek het gedownloade schijfkopiebestand op.

2.Dubbelklik op het bestand. Een venster zal zich openen, waarmee u het bestand op een DVD kunt branden. Kies de laagst mogelijke brandsnelheid voor een hogere betrouwbaarheid.

Op het moment dat ik op het bestand dubbelklik verschijnt er wel een knop in de linker knoppenbalk. Er gebeurd echter verder niks.

Ook werkt het niet om met de op de site beschreven manier een werkende stick te maken met USB creator. Ik heb daarbij de indruk dat de stick die ik gemaakt heb alleen bruikbaar is voor 32 bit installatie.
Inmiddels is het overigens wel gelukt om de installatie voor elkaar te krijgen. ik heb even misbruik gemaakt van Windows dat op mijn nieuwe pc stond. Met de nadruk op stond...

FrSu

  • Gast
Re: nieuwe installatie van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/05, 09:10:13 »
Dan heb je mogelijk Ubuntu IN Win geinstalleerd. Wil je alleen Ubuntu en Windows weg, dan moet je bij de installatie kiezen: Gebruik de gehele schijf. Wil je het ernaast dan kun je die optie ook kiezen. Dat is altijd beter dan Ubuntu IN Win installeren.

Voor het maken van een installatie / live USB met Ubuntu kun je Unetbootin gebruiken.  https://unetbootin.github.io/