Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telenet kent alleen IE?  (gelezen 1188 keer)

Offline Georingo

  • Lid
    • Bellen voor het goede doel
Telenet kent alleen IE?
« Gepost op: 2007/09/21, 20:21:54 »
Als ik als klant online een film wil huren krijg ik als boodschap:
"Het huren van films en programma's is enkel mogelijk als je gebruik maakt het Windows besturingssysteem en van Internet Explorer."

Als antwoord op een mailtje krijg ik een vriendelijk maar vastberaden:
"We willen uw mail graag beantwoorden, maar als internet-provider ondersteunen wij enkel software die door Telenet aangeboden wordt of nodig is voor het bekomen van een internetverbinding. Voor uw specifieke vraag kan u best de fabrikant van het programma contacteren. Helaas zijn er geen plannen voor in de toekomst Linux te ondersteunen."

Begrijp ik het goed dat ze me aanraden om aan de fabrikant van IE te vragen om een linux versie te maken?
Ik dacht dat 30% van de markt met Firefox werkte...

Iemand een oplossing, of ga ik beter naar de goeie oude vidiotheek?

Telenet kent alleen IE?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/21, 20:32:06 »
Intellectuele luiheid is dat. Ze zijn blijven stilstaan bij het verouderde concept dat je met IE 95 % van je klanten covert. Huur je films elders zou ik zeggen.

Telenet kent alleen IE?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/21, 20:58:22 »
Dat is niet het enige bij telenet dat verouderd is, ze zitten ook nog altijd met dat stomme download limiet...

Offline Dirk Tas

  • Lid
Telenet kent alleen IE?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/21, 21:08:30 »
Citaat van: Marc Duval
Intellectuele luiheid is dat. Ze zijn blijven stilstaan bij het verouderde concept dat je met IE 95 % van je klanten covert. Huur je films elders zou ik zeggen.
En laat ze dat dan ook maar meteen weten dat dat de reden is !
Ubuntu User #14670

Telenet kent alleen IE?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/22, 08:19:50 »
Ik betaal bij telenet voor 4 of 5 pc's op het internet, TurboNet heet het en heb dan ook iedere Hotspot gratis. Doch de downloadlimiet ligt op 36 GB. Ik kan ermee voort, doch velen niet. En Georingo heeft gelijk, je moet internetexplorer gebruiken...
NOG steeds hetzelfde liedje, we ondersteunen met ANDERE woorden alleen maar Microsoft, zeg het maar gewoon zo. Linux vergeet het maar, Linux komt toch van geen andere planeet ? Ik vindt het in ieder geval kleindenkend.
Maar ja, zijn er wel internetproviders die Linux ondersteunen ? En inderdaad, huur elders.
Ik hoop, maar dat is ijdele hoop dat er zoveel Linux-gebruikers bijkwamen dat ze niet meer over het hoofd konden gezien worden, doch dat is andere koek !
T'ja... Wanneer dringt het door ?
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Telenet kent alleen IE?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/22, 09:10:02 »
Is ies4linux misschien een oplossing. Met dit pakket installeer je internet explorer op je Linux bak d.m.v. wine.

Offline Georingo

  • Lid
    • Bellen voor het goede doel
Telenet kent alleen IE?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/22, 09:46:42 »
Bedankt voor de tip! maar ik had me voorgenomen om niet met wine e.d. te beginnen (en zeker geen IE te draaien :-) )

Misschien als andere klanten ook eens een mailtje sturen komt het ooit in orde? al maak ik me weinig illusies...

thx,
G.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Telenet kent alleen IE?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/22, 10:13:03 »
Laat ze dit maar eens zien:

"Marktaandeel Firefox nadert 25% in Europa"
http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070415_marktaandeel_firefox_nadert_25_in_europa/

In Belgie iets minder, maar toch nog zo'n 20%. Dat wil dus zeggen dat Telenet *minimaal* 20% klandizie misloopt, bedrijfsmatig niet zo verstandig, eufemistisch uitgedrukt.

Offline bwman

  • Lid
Telenet kent alleen IE?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/22, 21:02:50 »
je kan zelfs met ie4linux niets doen want ze hebben de mediaspeler van Windows nodig en die lijkt niet te werken ook niet onder wine.dus met zen allen mailen naar telenet en hopen dat hunne frank euuhh euro gaat vallen, dju nog langer wachten want diene is groter;)

greets Chris
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Telenet kent alleen IE?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/23, 08:25:43 »
Wij gebruiken hier belgacom. Die hebben tot nu toe nog nix ondernomen om Linuxgebruikers dwars te zitten, nu ja, ik internet hier ook gewoon, hun modems komen met routers mee (moet gewoon met lokaal netwerk verbinden om te kunnen internetten, alle software voor de verbinding zit op de router), en ik download geen films of zo.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net