Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nvidia dualscreen met verschillende resoluties  (gelezen 1196 keer)

Elbert

  • Gast
nvidia dualscreen met verschillende resoluties
« Gepost op: 2008/06/22, 15:35:23 »
Beste mensen,

ik heb twee samsung syncmasters draaien waarvan een een 940N 19" 1280*1024@75Hz en een 940BW 19" breedbeeld 1440*990 @75Hz. Ik heb geprobeerd deze goed in te stellen met Nvidia X server settings maar als ik deze in twinview modus wil zetten krijgf ik de volgende melding: "The XRandR X extension was not found.  This extension must be supported by the X server and enabled for display configuration settings to be dynamically applicable. " Als ik de schermen probeer in te stellen via ,,  dan wordt in Nvidia X server settings  de modus separate X screen ingeschakeld. In het laatste geval wordt het beeld te groot voor het scherm en kun je de onder boven en of zijkant tevoorschijn halen door met de cursor naar een van deze kanten te bewegen. Ik draai Ubuntu 8.04 met de laatste kernel en mijn video kaart is een 7600gt van nvidia Ik ben net beginnen met linux en het kan natuurlijk zijn dat zo'n  topic als deze al ergens is maar laat het mij dan ff weten.

Bvd

Elbert


Elbert

  • Gast
nvidia dualscreen met verschillende resoluties
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/22, 21:48:13 »
@kennywest als ik dat doe dan krijg ik de melding dat hij niet alle wijzigingen door kan voeren en dat ik deze eerst moet opslaan in de xorg.conf file. Maar dit gaat niet om dat er om de een of andere reden geen backup file gemaakt kan worden. Ook krijg ik meerdere malen de melding dat  xserver opnieuw opgestart moet worden maar hoe moet dit.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
nvidia dualscreen met verschillende resoluties
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/23, 07:48:56 »
1) je moet nvidia-settings uitvoeren als beheerder: gksudo nvidia-settings
2) Xserver herstarten gebeurt met de magische toetsencombinatie ctrl+alt+backspace

Elbert

  • Gast
nvidia dualscreen met verschillende resoluties
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/23, 11:55:36 »
Wat ik al zei ik ben nog een beginner maar thanks to you ben ik er nu uit bedankt!

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
nvidia dualscreen met verschillende resoluties
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/23, 19:59:28 »
Het feit dat ik met puntjes antwoord is zeker niet kwaad bedoeld. Ik hou er gewoon van om gestructureerde antwoorden te schrijven :)
Doe zo voort, er valt nog veel te leren op dit forum en van Linux ...