Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Elementary OS Luna  (gelezen 2903 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Elementary OS Luna
« Gepost op: 2011/06/11, 18:59:07 »
Het is er nu een paar dagen en ik heb gisteren de iso van Elementary OS Luna gedownload en in Virtualbox en vanaf een livecd geprobeerd en het is echt ongelofelijk.
In Virtualbox en ook vanaf de lifecd start alles zeer snel. Ik heb het nog niet geprobeerd om Chrome te installeren en te kijken of het dan nog zo snel is maar alles reageert zeer snel, ook het menu.
Het geen wat ik wel mis zijn meerdere bureaubladen toevoegen. Je hebt er maar 1 en ik heb nog niet gezien hoe alles in te stellen.
Straks eens doen.
Het lijkt op een aangepaste Gnome shell en het draait op compiz.
Zeer minimalistisch maar wel mooi en voor netbooks en oudere systemen lijkt mij dit zeer mooi werken.
Eens kijken of ik het menu kan vervangen voor een ander menu.

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/06/check-out-the-insane-speed-of-elementary-os-luna-video/

http://www.youtube.com/watch?v=EAsIVNov4NQ

Re: Elementary OS Luna
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/11, 20:00:34 »
Sneller dan E17?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Elementary OS Luna
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/11, 21:35:26 »
Het gaat er om hoe snel de programma's opstarten.
Niet alleen hoe snel de desktop tevoorschijn komt al is dat ook zeer snel.

Maar ik ben benieuwd hoe het verder ontwikkeld word kwa menu en bureaubladen.

Re: Elementary OS Luna
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/11, 21:47:58 »
Sneller dan E17?

Vast niet, maar sommige willen ook een mooie desktop  :-X
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Elementary OS Luna
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/11, 23:07:26 »
@lord: Wat is er dan niet mooi aan E17 ??? Dat is juist 1 van de kernpunten van E17. Plus het is themable en er zijn vele, vele thema's voor.

@emiel: BIj E17 start ook alles snel op, zelfs KDE-programma's starten even snel op.

Maar ik zal niet teveel offtopic gaan XD Het ziet er best goed uit, dat Elementary OS. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Elementary OS Luna
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/17, 22:36:49 »
Donderdag heb ik een 16 gig usb stick.
Dan ga ik Luna daarop zetten en het draaien.

Ik heb net de laatste versie van de alpha getest en ik moet zeggen dat het ondanks dat het een apha is, het zeer goed draait.
Luna draait op Gnome 3 met Compiz.
Simpel en in verhouding met Ubuntu een klein systeem maar het is doordat het zeer beperkt is zeer overzichtelijk en zeer snel.
Ik vind het een fijn systeempje als je wat doet internetten en mailen met een simpeler tekst editor.
Het draait ook snel op oudere systemen en het is zelfs nog snel vanaf een livecd.

Zo even de jupiter versie downloaden en die eens testen.

Re: Elementary OS Luna
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/29, 16:16:36 »
Mijn laptop draait er momenteel op. Na wat tweaks (bureaubladrechtsklik mogelijk maken, Docky upgraden, Chrome installeren enz) werkt het zeer prima. Wel jammer, maar begrijpelijk, dat zelf tools als ping niet waren geïnstalleerd.