Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LMDE cinnemon installeren  (gelezen 592 keer)

LMDE cinnemon installeren
« Gepost op: 2016/03/06, 12:32:58 »
Ik probeerde LMDE te installeren op een asus 900 eeePC.
maar het venster was te groot voor mijn klein scherm en kon ik niet op [verder] klikken.
heeft iemand een tip voor mij?
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline vanadium

  • Lid
Re: LMDE cinnemon installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/06, 13:03:14 »
Vervelend, maar je kan een venster in het beeld verschuiven zodat je de onderkant ziet door de alt toets ingedrukt te houden, dan éénder waar in het venster te klikken en te slepen.

Re: LMDE cinnemon installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/06, 13:11:19 »
Het  schermpje van een asus is 1024 x 600 als ik mij niet vergis. Wat ik zeg is natuurlijk een persoonlijke mening, maar volgens mij is dat nogal krap voor een volledige desktop als Cinnamon. Welke werkomgeving wel goed werkt is strikt persoonlijk, dus een zinnig antwoord kan ik je daar niet op geven (er bestaan tenslotte tientallen). Misschien loont het de moeite om dit verder te bekijken en er 1 naast Cinnamon te installeren. Bij de login manager zou je dan de optie moeten krijgen om te schakelen naar Cinnamon en de andere werkomgeving.

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: LMDE cinnemon installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/06, 13:45:51 »
Voor 3 verschillende mensen heb ik Lubuntu er op gezet, ik weet alleen niet of het hetzelfde type was.
Misschien heb je hier iets aan.............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: LMDE cinnemon installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/06, 15:09:08 »
Bedankt  vanadium  :D de alt knop heeft me verder geholpen.
@rest, Ubuntu draait hier goed op, al merk ik nu dat het eeepc-tje war ouder wordt en dus ook wat langzamer draait op enig ubuntu variant.
Wil ik eens Debian proberen dat is alles. :D
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: LMDE cinnemon installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/06, 15:09:49 »
Voor 3 verschillende mensen heb ik Lubuntu er op gezet
Voor zo'n oud zwak bakkie is dat een veel betere keuze dan LMDE Cinnamon.  :)

Re: LMDE cinnemon installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/07, 10:52:19 »
Wil ik eens Debian proberen dat is alles. :D

Volgens mij is zoiets redelijk zwaar en zul je denk ik niet veel plezier beleven aan Debian.
Wil je toch een volledige desktop proberen i.c.m. Debian dan zou ik persoonlijk de volledige versie van de laatste AntiX proberen. Deze komt standaard met IceWM als Window Manager, maar biedt de mogelijkheid om een aantal Desktop Managers in een ' light'  jasje te installeren. Zoiets scheelt een slok op een borrel qua geheugen en processorgebruik. Natuurlijk is het helemaal jouw weg hoor, en ik dring je niks op :) Dit is slechts aanvullende informatie.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint