Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De indeling van m'n webstek is veranderd  (gelezen 1924 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
De indeling van m'n webstek is veranderd
« Gepost op: 2015/02/05, 15:24:09 »
Ik heb vandaag de indeling van de thuispagina van m'n webstek veranderd:

- In de linkerkolom staan de installatietips voor Linux Mint en *buntu;
- in de rechterkolom staan de gewone tips voor Linux Mint en *buntu.

Niet schrikken:   :P
https://sites.google.com/site/computertip

Misschien is het even wennen, maar ik denk dat 't zo wat overzichtelijker wordt. De thuispagina begon me wat te rommelig en onduidelijk te worden....

De thuispagina is bedoeld als een snel en handig schakelbord om gericht die handleiding te kunnen zoeken die je nodig hebt. Ik hoop dat dit (mogelijk na enige gewenning) nu beter gaat dan voorheen.

Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/05, 15:50:55 »
Goed idee Pjotr, eea. begon idd. wat onoverzichtelijk te worden.

Ook een mooi moment om bezwaar aan te tekenen tegen jouw kwalificatie van Xfce, alsof dat uitsluitend voor zeer oude computers geschikt zou zijn. Integendeel! Ik heb dat hier op verschillende pc's draaien en op m'n werk-pc met vier cores en 8GB RAM draait dat als een ti*t! Wou ik toch even gezegd hebben! ;-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/05, 16:13:25 »
Mooi dat de nieuwe indeling je bevalt!

Over Xfce: je hebt gelijk, maar.... ik moet noodgedwongen de informatie op m'n webstek over de verschillende edities, zoveel mogelijk versimpelen. Anders wordt het voor beginners met Linux te onduidelijk.  :P

Voor alle duidelijkheid: ik heb een paar moderne snelle computers. Op eentje daarvan (een bureaucomputer van twee jaar oud met 6 GB RAM) draait al jaren Xfce.  =D
« Laatst bewerkt op: 2015/02/05, 16:15:22 door Pjotr »

Offline PKing

  • Lid
Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/05, 16:21:48 »
Ziet er goed uit Pjotr, bedankt maar weer.
Het is toch het eerste verwijspunt als mensen zelf willen installeren.

Ik draai Xubi op een single core met 2gb een dualcore met 4 gb en een 6core met 8 gb en het bevalt ons tot nu toe heel redelijk.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline PKing

  • Lid
Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/05, 18:50:43 »
Ja sommige configuraties doen gewoon onverwachte dingen, en het is dan vaak moeilijk om te achterhalen wat het is.

Maar we dwalen af..... :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/05, 22:59:10 »
Ja, en het gekke is dat Mint xfce als stroop draaide op een mini pc van mij met 4 gb. geheugen en een nivida grafische onboard kaart.
Tsja, achterhaal maar eens het waarom daarvan. Ik heb sinds een paar dagen een mini-pc in gebruik, een Gigabyte Brix, in de eenvoudigste configuratie, dwz. de goedkoopste Intel Celeron (dual-core) met Intel graphics, 2 GB RAM (low voltage) en een 5400 rpm klassieke hdd, daarop Xubuntu 12.04 geïnstalleerd en de performance daarvan is zonder meer correct voor zo'n klein machientje. Ik kan LibreOffice draaien, 16mp foto's in Gimp bewerken en alle andere gangbare dagelijkse meuk, inclusief xbmc, dat multimediacenter om films etc. af te spelen. Zonder dat je de helft van de tijd denkt van tjeempie, wat gaat dat allemaal stropelangzaam, nope!

Ik durf zelfs te beweren dat voor gewoon werk als websurfen en wat video's kijken dit kleine kastje maar weinig onderdoet voor z'n 4-core/8GB/ssd grote broer. Nu de Raspberry 2 zien te bestellen, met die specs en 1GB ram moet je Xubuntu ook prima kunnen draaien (heb jaren Xubu gedraaid op een 1GB machine, dus ik weet waar ik het over heb). En idd. Pjotr, dit is allemaal off-topic, dus over-en-sluiten maar!  :)

Offline Nero

  • Lid
Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/06, 12:25:29 »
Nu de Raspberry 2 zien te bestellen, met die specs en 1GB ram moet je Xubuntu ook prima kunnen draaien
Alleen jammer dat die nog geen Gigabit netwerk heeft  :( 'k Heb 'm toch ook maar besteld  :rolleyes:

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: De indeling van m'n webstek is veranderd
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/06, 13:05:43 »
Nu de Raspberry 2 zien te bestellen, met die specs en 1GB ram moet je Xubuntu ook prima kunnen draaien
Alleen jammer dat die nog geen Gigabit netwerk heeft  :( 'k Heb 'm toch ook maar besteld  :rolleyes:

Ik heb de Raspberry 2 sinds kort binnen, prachtig speelgoed natuurlijk maar volgens mij gaat een Ubuntu desktop versie er niet op draaien. Ubuntu Snappy core overigens wel, maar dat is een developers ding.

Een ubuntu server lijkt overigens wel mogelijk nu de Pi2 naar een ARMv7 processor is gegaan.