Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ineens draadlos netwerk-probleem  (gelezen 892 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
ineens draadlos netwerk-probleem
« Gepost op: 2008/04/06, 11:23:57 »
Hallo,

Sinds gisteren doet ineens mijn draadloos internet het ineens niet meer!

Het draadloze netwerk wordt wel gevonden, maar het aanmelden mislukt (WEP personal TKIP). Ik heb het wachtwoord en de versleuteling gecontroleerd op de Livebox (Sagem F@st 3202) configuratie-pagina: mijn instellingen waren juist, dat moest ook wel want eerst werkte alles goed.

Ik heb een dual-boot configuratie, en in Vista doet het draadloze netwerk het nog wel: ik leid hier dus uit af dat het een Ubuntu-probleem is. Ik heb geen idee wat de meest voorkomende problemen zijn en hoe deze kunnen worden opgelost. Veel verder dan /etc/init.d/networking restart kom ik niet.

Kan iemand me helpen?

Alvast hartelijk bedankt,

Hendrik


Hendrikdegraaf

  • Gast
ineens draadlos netwerk-probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/06, 12:05:29 »
Ik heb de tip opgevolgd en het heeft gewerkt. Ik ben alleen zeer verbaasd, want ik had al tijden Windows niet meer geboot, en na het netwerkprobleem heb ik Ubuntu al minstens drie keer opnieuw gestart. Mijn situatie komt dus niet echt overeen met de situatie zoals die wordt beschreven in de handleiding.

In ieder geval ben ik blij om weer online te zijn!

Bedankt,
Hendrik

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ineens draadlos netwerk-probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/06, 13:49:08 »
Andere huisgenoten die wel eens achter de computer kruipen?  :-)

Hendrikdegraaf

  • Gast
ineens draadlos netwerk-probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/06, 14:58:52 »
Hehehe, ik zal m'n vriendin eens aan de tand voelen! ;)

Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat zij Vista weet te booten: het Grub menu wordt bij mij namelijk alleen weergegeven als je binnen 2 seconden op ESC drukt en Ubuntu wordt uiteraard standaard geboot!

Iig: alles werkt weer: ik zal het topic op opgelost zetten.

Hartelijk dank,
Hendrik