Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP  (gelezen 1084 keer)

Offline eagle2009

  • Lid
XP
« Gepost op: 2009/11/04, 22:18:28 »
Ik heb XP geïnstalleerd in een virtuele omgeving.
Is het dan nodig om daarin een scanner en firewall aan te zetten?
Internet verbinding gaat dan via NAT.

Mvg :D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: XP
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 22:22:42 »
Ja, het algemene advies voor XP is om een up-to-date virusscanner en een firewall te hebben. Dat staat los van fysieke of virtuele hardware. :)

NAT zal voor een deel ook als firewall werken maar het algemene advies voor XP is....
Klik links bovenin op Documentatie

Re: XP
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 22:26:36 »
Of het nodig is om een virusscanner aan te hebben in een virtuele omgeving, is iets waar heel erg over getwijfeld word. 50% zegt van wel, 50% zegt van niet,

Re: XP
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/04, 22:31:57 »
Tja, volgens mij is het ergste dat kan gebeuren dat je Virtuele omgeving gehackt wordt... (of gesloopt)
Dus tenzij je bankzaken o.i.d. via je virtuele omgeving regelt heb je volgens mij niets te vrezen.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: XP
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/04, 22:36:50 »
Waarom zou je daar aan twijfelen? Die twijfel lees ik bijvoorbeeld niet op de meer officiele sites zoals http://www.veiliginternetten.nl/ enzo.

Die hebben het over Windows maar niet of het virtueel is. Ja, als die virtuele XP alleen voor de LOL is en je steeds de snapshot terugzet misschien?

Tja, volgens mij is het ergste dat kan gebeuren dat je Virtuele omgeving gehackt wordt... (of gesloopt)
Als je dat niet erg vind zou ik zeker geen scanner of firewall nemen. :evil:
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Lod

  • Lid
Re: XP
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/05, 07:35:05 »
Toen ik nog dagelijks thuis met XP werkte had ik geen virusscanner en nooit problemen gehad. Dus waarom zou ik dan op mijn virtuele machine die ik zelden aan heb dat opeens wel moeten gaan draaien?
Het hangt er helemaal vanaf wat jij met die XP wil gaan doen en wat je gedrag op Internet is. Ga je veel surfen en ben je iemand die op elke vraag en banner ja klikt, dan zou ik het wel overwegen. Als je iets anders met die omgeving gaat doen lijkt het mij overdreven.
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig, dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.
Godfried Bomans

Offline ruujan

  • Lid
Re: XP
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/05, 11:56:27 »
Citaat
Tja, volgens mij is het ergste dat kan gebeuren dat je Virtuele omgeving gehackt wordt... (of gesloopt)

Ja, waarna je provider je afsluit van internet omdat je spam staat te versturen of virussen verspreid.....

Maar een XP-station, virtueel of niet, is altijd kwetsbaar voor ellende. Het hangt natuurlijk wel af van wat je ermee doet. Ik heb hier ook een virtuele Windows, maar daarop doe ik niets met het internet. Er staat dan ook geen virusscanner op. Op een ander (niet-virtueel) station werk ik wel met XP en het internet. Daar staat dus wel een virusscanner op.

Offline Dave

  • Lid
Re: XP
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/05, 21:03:57 »
ja ik zie het verschil niet zo eigenlijk.
In beide gevallen zul je in het ergste geval het er opnieuw op moeten zetten.