Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldscherm resolutie te groot  (gelezen 2728 keer)

Offline coobster

  • Lid
Beeldscherm resolutie te groot
« Gepost op: 2008/01/24, 09:00:51 »
Beste mensen,

ik wilde net ubuntu gaan installeren van een cd die ik zelf heb gemaakt.

Ik heb de handleiding gevolgd, en ik heb dus gedefragmenteerd, cd op fouten gecontroleerd, enz. enz.
Echter als ik da ubuntu via de CD opstart heb ik 1 probleem. Het beeldschermresolutie is veel te groot.

als ik bijv. het installatie programmatje open krijg ik het onderste deel van het venster met de benodigde "terug" en "Volgende" toets niet eens te zien...

ik heb al geprobeerd om via "voorkeuren" dingen te veranderen aan deze resolutie, maar een kleinere resolutie staat er niet bij...

Dus wat nu te doen???

Groeten Coobster

Beeldscherm resolutie te groot
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/24, 09:43:14 »
Citaat van: coobster
Beste mensen,

ik wilde net ubuntu gaan installeren van een cd die ik zelf heb gemaakt.

Ik heb de handleiding gevolgd, en ik heb dus gedefragmenteerd, cd op fouten gecontroleerd, enz. enz.
Echter als ik da ubuntu via de CD opstart heb ik 1 probleem. Het beeldschermresolutie is veel te groot.

als ik bijv. het installatie programmatje open krijg ik het onderste deel van het venster met de benodigde "terug" en "Volgende" toets niet eens te zien...

ik heb al geprobeerd om via "voorkeuren" dingen te veranderen aan deze resolutie, maar een kleinere resolutie staat er niet bij...

Dus wat nu te doen???

Groeten Coobster
Bij het opstarten van uw livecd (bij de keuze tussen start en install, check cd for defects enzo) kunt ge ge uw schermresolutie enzo al selecteren op voorhand door F4 te drukken (en ook uw taal enzo).

Als dat niet lukt kunt ge normaal gezien ook uw beeldscherm aanpassen met knoppen op uw beeldscherm als "menu" waar ge handmatig de breedte en hoogte kunt instellen (en andere zoals contrast) of "auto" waarbij het beeld zich automatisch aanpast aan de grote van uw beeldscherm.
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

Offline coobster

  • Lid
Beeldscherm resolutie te groot
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/24, 10:36:01 »
dat is niet het probleem...

het past wel op me PC beeldscherm... maar de letters en het icoontje zijn gewoon te groot ingesteld...

Dus daar kan ik niets mee :S

maar het maakt niet uit... ik krijg het toch al niet voor elkaar omdat ik de goede partities niet kan maken... :S dus jammer... maar helaas

Beeldscherm resolutie te groot
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/24, 11:53:25 »
Citaat van: coobster
dat is niet het probleem...

het past wel op me PC beeldscherm... maar de letters en het icoontje zijn gewoon te groot ingesteld...

Dus daar kan ik niets mee :S

maar het maakt niet uit... ik krijg het toch al niet voor elkaar omdat ik de goede partities niet kan maken... :S dus jammer... maar helaas
Gelukkig is er msn :P

Ik praat je er wel doorheen, komt allemaal wel goed :D
Op de chat te vinden als debiantux

Rune

  • Gast
Beeldscherm resolutie te groot
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/24, 13:41:09 »
probeer eens ctrl+alt+numerieke plus.

Offline coobster

  • Lid
Beeldscherm resolutie te groot
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/24, 16:54:18 »
het is al gelukt :D

bedankt toch allemaal...

PS... voor een eventuele volgende met hetzelfde probleem... probeer eens de "veilige modus" hier heb je wel een kleine resolutie :D