Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vensters niet goed afgebeeld met ubuntu in sommige software pakketten  (gelezen 313 keer)

Offline bons

  • Lid
Beste Mensen,

Ik zit hier met een klein storend probleempje, ik heb ubuntu 12.04 64 bit geïnstalleerd en nog wat software geprobeerd en verwijderd.
Nu blijkt dat bij sommige software pakketten de layout van de vensters niet meer correct zijn, ik heb even een schreenshot meegestuurd om het even wat duidelijker te maken, met wat ik hiermee bedoel.



Misschien ben ik een nodige module  verloren of er is een configuratie probleem opgetreden, ik heb dit niet in alle programma's bijvoorbeeld in Transmission ziet de applicatie stijl er wel goed uit.

ik wil graag weer dat de software pakketten goed integreren in de bestaande Unity interface. 

Ik hoop dat jullie mijn verder kunnen helpen.
Alvast bedankt. 
« Laatst bewerkt op: 2012/04/29, 18:23:58 door bons »

Offline bons

  • Lid
Re: Vensters niet goed afgebeeld met ubuntu in sommige software pakketten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/29, 18:52:33 »
Ik heb het al gevonden, je moet het volgende doen op het probleem op te lossen:

1.  open een terminal verster en voer het volgende uit: sudo apt-get install gtk-theme-switch
2. start het programma op via de terminal: sudo  gtk-theme-switch2
3. Zet de thema die nu ingesteld staat op een andere thema en klik op de knop Apply.
4. Selecteer nu weer het oude thema en druk weer op apply

Nu moet als goed is bij elke app de thema weer correct zijn,

Ik weet zelf niet hoe dit komt, maar het lijkt of ergens in ubuntu een instelling niet meer correct stond.

Ik hoop als een gebruiker in de toekomst dit probleem ook ervaart hiermee uit de voeren kan komen :)