Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk stations niet zichtbaar  (gelezen 1587 keer)

TheFranz

  • Gast
Netwerk stations niet zichtbaar
« Gepost op: 2007/03/12, 13:11:20 »
Hallo,
Ben na (te) lang aarzelen nu nieuwe Linux/Ubuntu gebruiker.
Installeerde Edgy Eft op mijn oude pentium 2 PC en ben onder de indruk van de prestaties; Hulde!

Kon tot voor kort zonder problemen via de menu-optie Lokaties / Netwerkservers mijn Windows netwerk vinden met daarin (vooralsnog) 2 Windows XP PC's.

Omdat ik lui ben had ik al snel de iconen met de links naar deze PC's naar mijn desktop gekopieerd om zonder omwegen direct toegang tot de Windows PC's te hebben.

Nadat ik de (Comodo) firewall op één van de Windows PC's vervangen heb door Windows OneCare is het Windows netwerk nog wel zichtbaar via de optie Lokaties.



... maar bij aanklikken van de icoon "Windows netwerk" blijken beide iconen van de Windows PC's te zijn verdwenen! (Ben overigens niet absoluut zeker of dit wel verband houdt met de installatie van OneCare)

Via de eerder naar de desktop gekopieerde links heb ik nog wel toegang tot beide PC's.

Als ik probeer een van deze links naar het lege scherm van het Windows netwerk te kopiëren krijg ik de melding:



Kies ik daarna "vervangen", dan krijg ik de melding:



en het scherm blijft leeg.

Weet iemand hoe ik de iconen van het netwerk weer onder het scherm "Windows netwerk" zichtbaar krijg?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Netwerk stations niet zichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/12, 20:09:28 »
Specifieke probleem: ik weet het niet. Maar kijk wel uit met Windows Live OneCare. Rottig product. Kijk hier maar eens (lees de hele draad!):
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=172163

TheFranz

  • Gast
Netwerk stations niet zichtbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/12, 22:31:36 »
Tsja, ben niet voor niets buiten gaan kijken ...

Met dat Windows gedoe raakt veel tijd kwijt met verwijderen en herstellen van allerlei troep die ongevraagd met downloads wordt meegestuurd.
Ontdekte dat je zelfs bij het bezoeken van de KPN en de ANWB sites ongevraagd met adware wordt verblijd...

De frustraties en vertraging die dat ook in bedrijven met zich meebrengt moet volgens mij meer economische schade opleveren dan het fileprobleem ...

Is er trouwens nog iemand die weet hoe ik de icoontjes van mijn netwerk-PC's terug krijg?