Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE plasma workspace  (gelezen 940 keer)

Offline daja73

  • Lid
KDE plasma workspace
« Gepost op: 2011/05/21, 22:03:33 »
via systeeminstellingen ----  systeem  ----  aanmeldscherm         kan ik nu kiezen om op te starten in Ubuntu (natty)  Ubuntu klassiek (uiterlijk van 10.10) maar kan nu ook kiezen voor KDE plasma workspace.

Heeft iemand ervaring met opstarten in KDE plasma workspace?  Ik draai Ubuntu 64bit 11.04 op een acer laptop met intel dualcore T5500 met 2gb ram en een nVidia go 7300 kaart.



Re: KDE plasma workspace
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/21, 22:14:06 »
Ja, ik heb zeer veel ervaring met KDE (Kubuntu) :) Werkt heerlijk, maar je moet het zelf uitproberen om te kijken of je het wat vind, net als dat ook voor GNOME (Ubuntu) geldt. De requirements zijn hetzelfde als voor Ubuntu, dus als je PC Ubuntu prima draait, draait het KDE (Kubuntu) even goed. Ook kun je gewoon bij je bestanden komen die je op Ubuntu hebt staan.

Offline daja73

  • Lid
Re: KDE plasma workspace
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/22, 01:30:36 »
Alvast bedankt voor je reactie,

Dus als deze leek het goed begrijpt dan kan ik opstarten in Kubuntu (KDE omgeving) door simpelweg het aanmeldscherm zo (KDE plasma workspace) in te stellen.  Dus ook zonder Kubuntu apart te instaleren. 
Dat ga ik dan zeker eens proberen.  Een extra besturings systeem instaleren zag ik niet zitten, er staat al Ubuntu (dagelijks gebruik) en Windows XP (enkel nog gebruikt om Garmin GPS te updaten).  Drie zou ik teveel van het goede vinden ook al aangezien mijn harde schijf niet super groot is.



Offline emiel1976

  • Lid
Re: KDE plasma workspace
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/22, 03:25:30 »
Je zou XP in Virtualbox kunnen draaien.

Probeer Kubuntu met een live cd of in Virtualbox.
Ik weet niet hoe het met KDE gaat als je dat er bij zet maar ik merkte dat met XFCE dat een aantal dingen niet even goed samen gingen.
Met Virtualbox of live cd kun je eerst kijken of het bevalt en hoe het werkt.
Lijkt mij altijd de beste manier om te kijken of iets voor je werkt. Het aanpassen van de desktop is daarna zo gedaan, het terug zetten als iets niet bevalt is meestal wat lastiger.

Offline daja73

  • Lid
Re: KDE plasma workspace
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/22, 22:15:31 »
Aan emiel1976,

Bij mijn aanmeldscherm heb ik op mijn naam ingelogd en dan gekozen voor kde plasma workspace.  Het leek mooi op te starten met een blauw beginscherm met in het midden een paar iconen en dan ging het mis.  Moest paswoord ingeven voor de sleutelring en daarna werd mijn scherm zwart.  Kon nergens op klikken, ook op toetsen hielp niks. Laptop gewoon uitgezet door powerknop lang in te houden en dan bij herstart terug ubuntu gekozen.

Ik ga uw voorstel eens proberen.  Eerst ga ik hier eens zoeken naar uitleg ivm Virtualbox en dan Kubuntu eens proberen of met de live cd.  Bedankt ik laat hier weten hoe het gegaan is.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: KDE plasma workspace
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/22, 22:24:36 »
Als je nu Ubuntu hebt draaien van je harde schijf dan zou ik daarin Virtualbox installeren.
Dit staat in het software centrum. Zoek veld virtualbox typen.