Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Caffeine zoek?  (gelezen 472 keer)

Caffeine zoek?
« Gepost op: 2014/08/29, 11:46:13 »
Ik heb in Mint 17 Caffeine geinstalleerd (https://launchpad.net/caffeine), maar vind deze vervolgens niet meer terug bij MENU > TOEPASSINGEN. Dit in tegenstelling tot ander geinstalleerde programma's. Hoe krijg ik dit programma te zien, zodat ik het ook kan gaan gebruiken?

Re: Caffeine zoek?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/29, 22:06:18 »
Kijk 's in de statusbar, daar nestelt Caffeine zich:

"A status bar application able to temporarily prevent the activation of both the screensaver and the "sleep" powersaving mode." Als dat ding nergens te vinden is, moet je hem via een terminal opstarten, door caffeine in te typen (schat ik). Daarna ergens bij Sessies (Instellingenbeheer) aangeven dat deze app altijd moet starten.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/29, 22:08:06 door Paul Matthijsse »

Re: Caffeine zoek?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/30, 14:26:35 »
Staat ook niet in de statusbar. Ik heb alles verwijderd en een compleet nieuwe installatie gedaan volgend deze instructies:

http://linuxg.net/how-to-install-caffeine-2-6-on-ubuntu-14-04-trusty-tahr-and-linux-mint-17-qiana/

Als ik vervolgens bij software beheer of pakketbeheer zoek op CAFFEINE, staat het daar keurig vermeld als geinstalleerd. Maar vervolgens kom ik het nergens meer tegen, zodat ik het niet kan starten en aan mijn paneel kan vastmaken.

Re: Caffeine zoek?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/30, 14:44:42 »
ALT+F2 --> caffeine

Werkt dat?

Re: Caffeine zoek?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/30, 15:33:32 »
Nee, helaas:

"Niet in staat locatie ‘file:///home/berichtencentrum/Caffeine’ weer te geven
Fout bij het verkrijgen van informatie over het bestand ‘/home/berichtencentrum/Caffeine’: Bestand of map bestaat niet"

Ik had Caffeine ingevoerd. Als ik caffeine invoer sluit het venster en gebeurt er ook niets.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/30, 15:37:13 door Metal Henkie »

Re: Caffeine zoek?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/30, 20:12:42 »
En als je Caffeine vanuit een terminalvenster start? En zo niet, wat is dan de output in het terminalvenster?

(het is echt met een kleine letter 'c' wanneer je het vanuit ALT+F2 of terminalvenster start)

Re: Caffeine zoek?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/31, 00:37:16 »
Als ik caffeine in het terminalvenster intik krijg ik het volgende "antwoord": <class 'Xlib.protocol.request.QueryExtension'>