Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu wil niet verbinden met draadloos netwerk  (gelezen 1140 keer)

Offline demo1987

  • Lid
Ubuntu wil niet verbinden met draadloos netwerk
« Gepost op: 2013/10/13, 19:27:38 »
Ik ben bezig om een Ubuntu 12.04 LTS draaiende te krijgen op een pc van een vriend van mij. Echter loop ik tegen een probleem aan. Ik heb met enige moeite de WNDA3100v2 Wifi module werkend gekregen met behulp van ndiswrapper. Nu vindt hij ook zonder problemen het netwerk,maar zodra ik probeer te verbinden en de WPA2 PSK code invoer, blijft Ubuntu steeds weer vragen om het juiste wachtwoord. Ik heb het wachtwoord gecontroleerd in de routersettings via Windows en het wachtwoord wat ik invoer is zeker juist.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Voor de volledigheid, het gaat om de volgende pc:

- Desktop machine zonder mogelijkheid tot Ethernet (modem staat te ver)
- Wifi module Netgear WNDA3100v2 (geinstalleerd via ndiswrapper)
- Router Netgear WNDR3700
- Internet verbinding loopt via UPC

Alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu wil niet verbinden met draadloos netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/13, 19:35:40 »
Het is blijkbaar een van de weinige draadloze kaarten die nog een echte ramp zijn in Linux..... Een korte zoektocht met Google levert heel wat rampspoed en ellende op.

Overweeg eens een vervanging met dit prima alternatief:
http://www.mycom.nl/netwerk-telefonie/netwerk/netwerkkaarten-adapters/5569/icidu-usb-adapter-150n

Werkt gegarandeerd en meteen; je hoeft geen stuurprogramma te installeren. Prik 'm erin en hij doet 't.

Offline demo1987

  • Lid
Re: Ubuntu wil niet verbinden met draadloos netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/13, 19:38:45 »
Probleem is alleen dat ik die usb-stick niet kan bestellen maar alleen kan afhalen. Zijn er nog andere die goed werken onder Ubuntu 12.04 of 13.04?


Offline demo1987

  • Lid
Re: Ubuntu wil niet verbinden met draadloos netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/13, 19:59:24 »
Thnx, maar ik vind het een beetje zonde om 10 euro verzendkosten te betalen voor iets van en tientje.


Re: Ubuntu wil niet verbinden met draadloos netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/23, 08:24:05 »
Bij de meeste elektronica zaken in de buurt kan je een goede usb-wifi adapter kopen.