Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu gebruiken zonder beeldscherm  (gelezen 5346 keer)

Phr3ak

  • Gast
Re: ubuntu gebruiken zonder beeldscherm
« Reactie #25 Gepost op: 2010/08/13, 13:55:03 »
Ubuntu gewoon in een lager run-level laten draaien .. Voor een server achtig iets, is run-level 3 meer als voldoende ;)

Offline vlak

  • Lid
Re: ubuntu gebruiken zonder beeldscherm
« Reactie #26 Gepost op: 2010/08/13, 14:13:07 »
zonder x server in run level 3  ??? Hoe doe ik dat allemaal ,iets meer jip en janneke

Offline Reno_77

  • Lid
Re: ubuntu gebruiken zonder beeldscherm
« Reactie #27 Gepost op: 2010/08/20, 19:58:03 »
Ik heb je PM gehad maar zoals gezegd, ik weet het ook even niet meer uit mijn hoofd. Zodra ik iets vind hoor je het!

Offline Reno_77

  • Lid
Re: ubuntu gebruiken zonder beeldscherm
« Reactie #28 Gepost op: 2010/08/20, 20:00:54 »
Ik denk dat dit exact is wat je zoekt:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2250022

Offline MKe

  • Lid
Re: ubuntu gebruiken zonder beeldscherm
« Reactie #29 Gepost op: 2010/08/27, 08:35:36 »
Dit is echt een Ubuntu probleem. Ik heb hetzelfde op mijn Ubuntu machine. Ernaast staat een PC die exact gelijk is die Fedora draait. Die machine doet het zonder problemen en heeft absoluut geen scherm nodig. Ik heb nu een oud scherm aan de Ubuntu machine laten zitten, maar dan zijn je problemen nog niet opgelost. Ubuntu start namelijk de VNC service na het grafische inlog scherm. Erg suf, Fedora heeft dit probleem niet. Dit betekent dat je via VNC niet in kunt loggen op Ubuntu. De snelste maar minst veilige manier om dit op te lossen is door Ubuntu te laten opstarten door automatisch te laten inloggen. Er zijn vast wel andere oplossingen, maar voor mij was veiligheid geen issue op de machine.