Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd  (gelezen 670 keer)

Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd
« Gepost op: 2014/02/14, 15:54:35 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/02/ubuntu-debian-switching-systemd

Eindelijk, werd tijd, systemd werkt veel fijner en sneller dan Upstart! :) Betekent wel dat een paar van bijv. Pjotr's instructies of foruminstructies moeten worden aangepast zoals sysctl.conf omdat die onder systemd een andere locatie heeft. Maar goed, dat is nog niet aan de orde nu. Ik ben in ieder geval blij dat Ubuntu meegaat met de systemd-trein! :)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 20:12:55 door Vistaus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/14, 18:08:02 »
Ubuntu zal pas na 14.04 overgaan op systemd. Zo'n ingrijpende verandering waar nog veel aan gesleuteld moet worden zullen ze niet 2 maanden voordat de LTS uitkomt even doorvoeren :)

Re: Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/14, 20:13:18 »
Bedoel je niet de wiki die dan moet worden aangepast? De site van pj is toch niet jouw probleem?
Ik vind dat wel een beetje raar dat je dat hier zo neerzet. Het is aan de eigenaar van de site toch zelf of hij dit wilt aanpassen wanneer het zo ver is?

Van mij mag Pjotr ook kiezen om het te laten staan, maar dan zal ie hier reacties krijgen dat het niet meer klopt dus... vandaar dat ik het even meldde. En er staat ook "bijv." dus het was niet persoonlijk op 1 instructie-plek gericht maar ik heb er een tweede voorbeeld bijgezet nu.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 20:15:07 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/14, 20:35:41 »
Betekent wel dat een paar van bijv. Pjotr's instructies moeten worden aangepast zoals sysctl.conf omdat die onder systemd een andere locatie heeft. Maar goed, dat is nog niet aan de orde nu. Ik ben in ieder geval blij dat Ubuntu meegaat met de systemd-trein! :)
Ik zal het in de gaten houden.... Dank voor het attenderen.  :)

@femke98: je kunt het rustig aan mij zelf overlaten, om te reageren op mededelingen die mij of mijn documentatiewebstek aangaan. Dat zijn per slot van rekening *mijn* zaken, en niet de jouwe.

Inhoudelijk: goede ontwikkeling.... ik zou het betreuren als Ubuntu te zeer een eigen koers zou gaan varen. Natuurlijk is die keuze geheel aan Ubuntu zelf, maar ik zie graag wat meer bundeling van (ontwikkelaars)krachten.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/14, 20:44:12 door Pjotr »

Offline MKe

  • Lid
Re: Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/13, 21:46:46 »
Heb nu systemd in gebruik op mijn Debian testing machine. Het is een duidelijke verbetering. Simpeler in te stellen en ik heb de indruk dat het booten efficienter en vooral sneller gaat dan bij Upstart. Al met al dus een uitstekende keuze wat mij betreft.

Re: Na Debian gaat nu ook Ubuntu over naar systemd
« Reactie #5 Gepost op: 2014/03/13, 21:48:19 »
Klopt. Het booten gaat inderdaad sneller (dat bevestig ik maar ook vele anderen op Phoronix) en het is ook vrij makkelijk in het gebruik.