Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: programma's een werkblad toewijzen  (gelezen 1025 keer)

Offline JiK

  • Lid
programma's een werkblad toewijzen
« Gepost op: 2008/04/27, 18:18:10 »
ik vaag mij af of het ook mogelijk is om een programma een werkblad toe te wijzen (net zo als bij de spaces bij mac)

is dit misschien in te stellen via compiz?

Offline Rulus

  • Lid
programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 18:34:53 »
Jep, je kan dat instellen in de compizconfig-settings-manager (te installeren via Synaptic). Daar zoeken naar de 'Place Windows' module, daar in het tweede tabblad onderaan.

programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 21:02:36 »
Yep, vind dat daar ook terug (sorry voor het inbreken) maar van die positionering snap ik niks.  Nochthans ken ik vrijwel alles van coƶrdinaten... :(  Heb er wat mee geĆ«xperimenteerd, maar vind er geen lijn in.
Zal maar eens zoeken naar een manual, zeker ? :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline JiK

  • Lid
programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 23:24:03 »
Citaat van: Rulus
Jep, je kan dat instellen in de compizconfig-settings-manager (te installeren via Synaptic). Daar zoeken naar de 'Place Windows' module, daar in het tweede tabblad onderaan.
heb net ff gekeken, ma snap er weinig van, kan je miss wat uitleg geven?

programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 11:38:31 »
Voor de volledigheid, je kan hiervoor als je geen compiz gebruikt het pakketje devilspie gebruiken, staat in synaptics. Manuals te vinden met google.

Offline JiK

  • Lid
programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 13:39:06 »
ik snap compiz wel hoor ;) had ik al geinstalleerd voordat Rulus zei dat dat nodig was, wist alleen niet dat je die optie ook met compiz kon regleen. heb dus gekeken hoe dat bij die optie werkte, maar snap er niets van

Offline JiK

  • Lid
programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/30, 21:18:23 »
weet iemand misschien een site naar een howto? ik heb zelf gezocht, ma kon weinig vinden...

marialice

  • Gast
programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/30, 22:55:24 »
Citaat van: JiK
heb net ff gekeken, ma snap er weinig van, kan je miss wat uitleg geven?
Het is niet heel lastig.

Voorbeeldje: stel, ik wil de calculator (onder accessoires) voortaan op mijn 3e workspace openen. System > Preferences > Advanced desktop effect settings (of het Nederlandse equivalent). Onder Window management vind je 'Place windows'. Bij het 2e tabblad 'fixed window placement' kun je 2 dingen instellen: windows with fixed positions en windows with fixed viewports. Die laatste moet ik hebben.
Klik 'New' om een nieuwe instelling toe te voegen, dit geeft een editvenstertje. Het veld bij 'viewport positioned windows' is leeg, ernaast staat een plus (klik). Nieuw venster opent, 'edit match'. Je kunt hier kiezen of je op class, name, id, title, ... of een combinatie wilt matchen. 'Grab' verandert de cursor in een plus, klikken op een venster geeft de waarde van dat venster (in dit geval klik ik dus op mijn calculator, en vind voor class Gcalctool). Addknop sluit het 'edit match' venster en zet 'class=Gcalctool' in het 'Edit' venster. Hier kun je x-viewport en y-viewport posities instellen. Voor mijn 3e workspace kies ik x=2 (tellen begint hier bij 0, x=0 geeft het meest linkse venster). Close edit venster en klaar :). Voortaan komt dit programma op de 3e workspace terecht.

zie ook http://wiki.compiz-fusion.org/Plugins/Place

Offline JiK

  • Lid
programma's een werkblad toewijzen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/02, 18:25:15 »
heel hartelijk bedankt voor de utielg! het werkt! firefox heeft nu al een standaard viewport :D

ben hier echt blij mee