Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Infrarood ontvanger voor linux (MCE)  (gelezen 1082 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Welke Infrarood ontvanger voor linux (MCE)
« Gepost op: 2008/12/26, 14:22:40 »
Ben geïnspireerd geraakt om een HTPC te bouwen. Heb de meeste dingen al liggen, Heb nog een kast nodig (voeding heb ik al) en een infrarood ontvanger. Afstandsbedieningen heb ik in overvloed. Pas als die niet werken koop ik er eentje. Ik wil er ook best één zelf in elkaar solderen als het moet/kan. Maakt mij niet uit of het usb uitvoering is of niet. Het moet goed werken.

Ik wacht jullie reacties af.

edit: Plaats geen linkjes, heb al zeer uitgebreid gezocht!!
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 14:27:44 door mcgyver »

Offline thieuke

  • Lid
Re: Welke Infrarood ontvanger voor linux (MCE)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/14, 19:30:45 »
misschien een beetje laat, aangezien je topic van 26/12/2008 is.... maar ben zelf ook aan het kijken of zoń HTPC met Kubuntu iets leuks is, en de meeste kasten worden dacht ik wel zoń beetje MET afstandsbediening geleverd.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Welke Infrarood ontvanger voor linux (MCE)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/15, 01:13:31 »
De duurdere. Ik zoek een cheap-ass kast zonder voeding omdat ik zelf een goede dure voeding heb. Ik heb ondertussen al een Hauppauge PVR 500 kaart waar een AB bijzat. Die doet het in windows met Mediaportal en ook metde bijbehorende gedownloade software. In LinuxMCE (Kubuntu 7.10) Is de installatie vastgelopen op het herconfigureren van X. De derderangs videokaart op deze testPC zou daarvan de oorzaak kunnen zijn. Ik ga het dus in het weekeind opnieuw doen, maar nu met het juiste moederbord en ook met de juiste videokaart. Hoop dat de installatie dan beter gaat.

Voor de kast denk ik aan de A+ CS-GL3:

http://www.cdromland.nl/img.php?filename=prodimg/152722-A-CS-GL3-HTPC-Case-Black.jpg