Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Desktop(pen) op monitor 2 (?)  (gelezen 323 keer)

Desktop(pen) op monitor 2 (?)
« Gepost op: 2024/03/30, 16:19:59 »
OS: Ubuntu 22.04
Ik heb 2 monitors op m'n pc
Op monitor 1 kan ik gebruik maken van meerdere desktops.(met Ctrl+Alt+pijltje r/l)
Op monitor 2 gaat dat niet. (met Ctrl+Alt+pijltje r/l)

Is dat ook niet mogelijk?

Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Desktop(pen) op monitor 2 (?)
« Reactie #1 Gepost op: 2024/04/02, 12:49:07 »
In Gnome Shell zijn er standaard inderdaad enkel meerdere desktops op je éérste scherm. Het tweede scherm is een uitbreiding van de éérste desktop, bedoeld om iets op te zetten "ter referentie". Tegenwoordig, ook in Ub 22.04, kan je wel instellen dat er ook op het tweede scherm meerdere desktops moeten zijn: "Instellingen" - "Multitasking".

Re: Desktop(pen) op monitor 2 (?)
« Reactie #2 Gepost op: 2024/04/02, 19:25:24 »
In Gnome Shell zijn er standaard inderdaad enkel meerdere desktops op je éérste scherm. Het tweede scherm is een uitbreiding van de éérste desktop, bedoeld om iets op te zetten "ter referentie". Tegenwoordig, ook in Ub 22.04, kan je wel instellen dat er ook op het tweede scherm meerdere desktops moeten zijn: "Instellingen" - "Multitasking".

Als ik kies voor 'Workspaces on all displays'  dan kunnen de desktops op iedere monitor niet onafhankelijk gewisseld worden.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Desktop(pen) op monitor 2 (?)
« Reactie #3 Gepost op: 2024/04/03, 14:55:33 »
In Gnome Shell zijn er standaard inderdaad enkel meerdere desktops op je éérste scherm. Het tweede scherm is een uitbreiding van de éérste desktop, bedoeld om iets op te zetten "ter referentie". Tegenwoordig, ook in Ub 22.04, kan je wel instellen dat er ook op het tweede scherm meerdere desktops moeten zijn: "Instellingen" - "Multitasking".

Als ik kies voor 'Workspaces on all displays'  dan kunnen de desktops op iedere monitor niet onafhankelijk gewisseld worden.

OK, dit wist ik niet: ik werk zelf nooit met meerdere schermen. Wat voor sommige workflows een beperking is, is dan weer een voordeel voor andere workflows.