Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eicon-divan modem  (gelezen 951 keer)

safirke

  • Gast
eicon-divan modem
« Gepost op: 2009/02/26, 17:17:43 »
waar vind ik een driver en hoe instaleer ik hem in ubuntu 8.10?
Hoe geraak ik in "teminal en wat en hoe kan ik er intypen voor op internet te geraken?
Waar vind ik het ip adres voor ubuntu .
Welke stappen moet ik volgen voor op internet te geraken?
Ik geraak er echt niet aan uit. ???
Nergens vind men een stap voor stap uitleg om op internet te gaan ,zeker niet met een gewoon modem,men spreekt ltijd van een router of wifi,kan dat niet met een gewoon modem?
Ik word er moedeloos van. >:(


Offline track

  • Lid
Re: eicon-divan modem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/26, 19:12:32 »
Hoi safirke,

laten wij het stap voor stap doen.  Heb je nog geen verbinding met het internet ? 

Als je die via een modem wil aansluiten kan dat wel.  Maar dat doet tegenwoordig vrijwel niemand meer.  Want
a. de kosten van een snelle toegang zijn echt niet duur meer
b. als je iets meer wil doen heb je meer capaciteit nodig dan een modem aan kan.

Wat het overzicht betreft: heb je deze al gelezen:  http://sites.google.com/site/computertip/  ?

Er zijn nog veel meer handleidingen maar je moet gewoon duidelijk vragen wat je wil doen.

Dus, als je een modem wil instellen kan dat makkelijk via  [Systeem] -> Beheer -> Netwerk (wachtwoord) - klik op [Modem] -> [eigenschappen]
en daar de gegevens invullen.  (maar nog een keer: wil je niet liever met een snellere toegang naar het internet ?)

De terminal vind je onder  [Toepassingen] -> Hulpmiddelen -> Terminal .   
Maar dat zijn console-programma's, vaak iets onoverzichtelijk voor een beginner.  Meestal kan het ook per klik-en-venster.

De drivers (en de meeste programma's die je maar zou kunnen wensen) zijn er meestal al.  Dus zoeken in het pakketbeheer Synaptic, en daar binnenhalen.
Maar hier kom je (normaal) weer in het internet terecht.  Zie boven.

Als je niet verder weet moet je gewoon vragen.  En je niet laten vervelen.

Vriendelijke groet,

track

safirke

  • Gast
Re: eicon-divan modem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/20, 16:07:04 »
Van deze  http://sites.google.com/site/computertip/  ?ben ik echt niet wijzer geworden.
Ik heb de driver opgezocht in flachtux en geinstaleerd en dan in terminal sudo eciadsl config-text gezet en na het wachtwoord kreeg ik een run ,met telkens op enter te drukken (dat stelde de run voor) kwam ik op het einde tot 5/5dan start ingegeven maar hij blijft hangen op PPP0,kan niet op internet of moet ik handmatig de keuzes invullen ?
Hoe gaat dat met een andere modem/driver of router? automatis of moet men ook op enter drukken of niets doen?
Men vind nergens een stappenplan hoe men op internet kan met ubuntu 8.04


Offline track

  • Lid
Re: eicon-divan modem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/20, 19:46:02 »
Hoi Safirke,

wil je even uitleggen wat "flachtux" is ?   die ken ik namelijk niet en ik heb het op google niet kunnen vinden.

Het probleem met het modem snap ik nog niet helemaal.  Boven had ik beschreven hoe je de modem kunt instellen.
En zover ik weet zelfs zonder een driver te moeten installeren. Heb je dat een keer geprobeerd ?

Vriendelijke groet,

track

safirke

  • Gast
Re: eicon-divan modem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/21, 18:53:50 »
Hier heb ik de driver afgehaald.
http://eciadsl.flashtux.org/download.php
Maar als ik het comando in de terminal "sudo eciadsl-config-tk" invoer krijg ik telkens "comando not found"
Ik vind geen een comando behalve,sudo eciadsl-config-text en ook doctor, en ook start, alles staat ok maar op het einde is er een ppp0 en daar kom ik niet verder,ook niet na herhaaldelijk herstarten.dus geen internet.
Het moet een bin probleem zijn voor zover ik het al heb uitgezocht maar ik weet niet hoe ik naar een bin kan gaan,heb ergens gelezen met het comando "sudo eciadsl-config-tk "maar zoals gezegt comando not found.
ook het comando "nautilus"of get-install  hij vind niet een comando.

Offline track

  • Lid
Re: eicon-divan modem
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/21, 19:08:53 »
Wat op die internet-site staat is oeroud spul !   De nieuwste driver is van 2007 !!  (dat zijn eeuwen in het computertijdperk)
En er is geen nieuwere kernel bekend dan 2.6.20 !!  (Wij zitten inmiddels met de 2.6.28 , dus  8 generaties verder !!)

Je kunt er dus echt niks mee doen.  Wis dat spul maar weer zo gauw mogelijk.
Ik hoop alleen dat je niets daarvan geïnstalleerd hebt, anders moet je dat weer de-installeren !

Safirke, je wilt jouw modem aan de praat krijgen toch ?
En je hebt op het grafische scherm rechts boven het netwerk-prentje staan toch ?
Als je daarop klikt (en verder op "configuratie",  dan wachtwoord invoeren)  kom je in de "netwerkinstellingen".  Juist ?

Daar moet het begrip modem-instellingen zijn. Daar op klikken en dan rechts op de knop [eigenschappen].


Wat heb je daar ingesteld ?   Verklap ons even wat je daar hebt staan, dan kunnen wij jou doelgericht verder helpen.

Vriendelijke groet,

track
« Laatst bewerkt op: 2009/03/21, 19:26:58 door track »