Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Just for Learning  (gelezen 6597 keer)

Just for Learning
« Gepost op: 2011/01/10, 18:11:06 »
Hallo leden,

Wij willen jullie op de hoogte brengen van een nieuw project, dit project is erop gericht om docenten binnen een gemeenschap hierbij te ondersteunen zodat zij succesvol les kunnen geven aan studenten door middel van Internet. Op dit moment zijn wij aan het brainstormen wat de mogelijkheden zijn. Willen jullie meedenken? De komende meeting staat gepland voor 11 Januari 2011 om 19:00 (Agenda)

Het project op Launchpadnet

Heb je vragen stel ze in dit forum topic of tijdens de meeting na de behandeling van de agendapunten. Heb je nog agendapunten schrijf dan even een berichtje naar jfl-maintainers@lists.launchpad.net. Onze excuses dat hiervoor geen andere mogelijkheid is.


Namens het team van Just For Learning,
Dooitze de Jong



« Laatst bewerkt op: 2011/01/10, 18:27:57 door Dooitze de Jong »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Just for Learning
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/10, 21:20:05 »
ik ben er morgen: #ubuntu-nl-meeting

Re: Just for Learning
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/10, 22:06:55 »
Waar gaat het nou precies over Dooitze? Gaat het over docenten die binnen Ubuntu iets willen overbrengen of gaat het om docenten in het algemeen?
Zijn er meer van dit soort initiatieven ergens?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Just for Learning
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/11, 17:55:23 »
Voor docenten binnen de Ubuntu community en wie weet daarbuiten

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Just for Learning
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/11, 22:10:06 »
Toch snap ik nog niet wat dit is. Gaat het om softwareontwikkeling, bedoel je een soort digitaal schoolbord voor ubuntu, vertel es wat meer Dooitze. Ik ben zelf leraar dus als het iets interessants is, wil ik het ook wel weten..........  :-)
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Just for Learning
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/12, 11:14:51 »
Toch snap ik nog niet wat dit is. Gaat het om softwareontwikkeling, bedoel je een soort digitaal schoolbord voor ubuntu, vertel es wat meer Dooitze. Ik ben zelf leraar dus als het iets interessants is, wil ik het ook wel weten..........  :-)
Na de meeting van gisteren is er iets meer duidelijk. Het gaat hier om het ontwikkelen van een applicatie die gebruikt kan worden door leraren om lessen via internet te geven. Binnen Ubuntu NL zou deze applicatie gebruikt kunnen worden voor de workshops van het mwanzo-team, internationaal is er het 'Ubuntu classroom'-project.

De applicatie zou dan functies bieden als (voorbeelden):
- uitleg via chat
- vragen via chat
- delen van bestanden


Er bestaat al een programma hiervoor, Lernid, en waarschijnlijk zal dat eerst aangepast worden zodat het ook gebruikt kan worden binnen Ubuntu NL. Op de lange termijn is het goed mogelijk dat er een webapplicatie zal komen. (En daarover gaat de informatie op de launchpadlink die Dooitze gaf.)

Offline DivinGGoD

  • Lid
Re: Just for Learning
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/12, 12:04:31 »
zoiets als moodle?
http://moodle.org/
heeft wel iets weg van blackboard maar dan open-source :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Just for Learning
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/12, 12:18:11 »
Leuk initiatief. Echter zijn er nog wat vragen. Misschien is het handig om eerst een goed verhaal neer te zetten voordat je in termen van implementaties gaat praten (bestaande lerid verbeteren vs. nieuwe webapp bouwen, etc).

Via die link naar launchpad zie ik enkele blueprints (hier staan wat voorstellen in wat het moet doen). Ik mist een beetje één verhaal, al is het maar 1 pagina met tekst. Vragen die je daarin zou kunnen beantwoorden:
 - Wat wil je precies bereiken
   * Wat zijn de requirements
 - Wat missen we bij de huidige manier van lesgeven (IRC)
 - Wat is er beschikbaar en in hoeverre kan dit gebruikt worden (oa lernid)

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Just for Learning
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/12, 12:33:34 »
zoiets als moodle?
http://moodle.org/
heeft wel iets weg van blackboard maar dan open-source :)

Dat zijn beide websites (portalen) waar informatie bij elkaar gebracht word, waar je voorgedefinieerde cursussen kunt volgen, zonder dat er een 'docent/mentor' aanwezig is.

Wat de bedoeling is van dit project kun je het best vergelijken met een college op school. Een docent/mentor geeft een les, leerlingen kunnen in het college gaan zitten en tijdens de les ook vragen stellen aan de docent.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Just for Learning
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/19, 12:05:11 »
Dit kwam ik net tegen, misschien heeft het raakvlakken met jullie project.

Ubuntu Support and Learning Center
https://launchpad.net/uslc
https://wiki.ubuntu.com/ubuntu-support-and-learning-center
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline joop13

  • Lid
Re: Just for Learning
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/20, 00:45:37 »
Het lijkt me een leuk initiatief. Misschien heb ik ook iets aan op school.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,