Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?  (gelezen 2000 keer)

Gast

  • Gast
totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?
« Gepost op: 2006/06/05, 21:26:08 »
Die totem mediaspeler mist continu codecs zodat ik niets kan afspelen, met niets bedoel ik elk filmpje dat ik download van internet.

Hoe kan ik codecs downloaden, of iets anders doen om het wel voor elkaar te krijgen?

Offline mcgyver

  • Lid
totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/05, 22:44:21 »
mplayer en totem-xine i.p.v. totem-gstreamer. Lees een eerdere post van saamelainen (zoek op mplayer)

SandervdV

  • Gast
totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/05, 23:17:44 »
ik gebruik liever VLC, die speelt bij mij altijd alles (zelfs webdingen)

linefarmer

  • Gast
totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/07, 20:50:38 »
@ jantje
Kijk via synaptic of er plugins te verkrijgen zijn voor totem. Totem is een LEGE player die codecs gebruikt van andere programma`s. Je moet  beide dus combineren. Zoals: totem-xine  totem-aRts engine of  GStreamer  Ze doen allemaal hetzelfde, maar de 1 heeft meer mogelijkheden dan de ander.  
De pakketjes (lees codecs) kun je instellen in de betreffende speler. Bij sommige spelers zoals mplayer, die heeft alle codecs al in zich.

Offline mcgyver

  • Lid
totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/07, 20:56:16 »
Citaat van: SandervdV
ik gebruik liever VLC, die speelt bij mij altijd alles (zelfs webdingen)
Je moet me ooit eens grondig uitleggen hoe je dat hebt gedaan. ( maar pas over een paar weken a.u.b. heb nu niet veel tijd). Bij mij worden er nog steeds geen avi files gespeeld in mplayer en vlc blijft steeds hangen. Speelt nog door nadat ik hem heb verwijderd via Synaptic!!! Moet steeds pc opnieuw opstarten.

Saamelainen

  • Gast
totem mediaspeler: wat kan hij wel afspelen?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/08, 00:00:51 »
mozilla-plugin-vlc, mozilla-mplayer, totem-gstreamer-firefox-plugin, totem-xine-firefox-plugin...
Verschillende plugins kunnen elkaar ook aardig in de weg zitten. Vlc vond ik persoonlijk geen makkelijk programma. Ik heb maar