Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XBMC automatisch laten starten naast gewone gebruikers.....  (gelezen 1885 keer)

Offline HoMeR

  • Lid
XBMC automatisch laten starten naast gewone gebruikers.....
« Gepost op: 2013/03/02, 10:44:14 »
Hallo,

Ben nieuw hier (en redelijk nieuw met Ubuntu)
Gebruik Kubuntu 12.10.
Heb een pc in de werk/slaapkamer en kijk daar af en toe een filmpje (met XBMC en afstandsbediening)
Normaal gebruik ik de pc als werkstation.
Mijn vraag:
Ik zou graag een optie hebben zoals:
aanmelden als gewone gebruiker (werkstation), als er na b.v. 1 min. niemand aanmeld dan doorgaan met aanmelden als XBMC-gebruiker (geen wachtwoord) waarbij XBMC meteen opstart (dan hoef je alleen maar de pc aan te zetten...)
Afsluiten gaat met de afstandsbediening.

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

HoMeR

Re: XBMC automatisch laten starten naast gewone gebruikers.....
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/02, 19:18:50 »
Je zou xbmc altijd op kunnen laten starten (dat heb ik ook), en als je hem niet gebruik gewoon afsluiten (end knop) dacht ik (dan hoef je ook geen apart account te maken). Je kan het venster kleiner maken door op (/) te klikken. Xbmc heeft een aantal handige sneltoetsen die het bedienen gemakkelijk maken.
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline HoMeR

  • Lid
Re: XBMC automatisch laten starten naast gewone gebruikers.....
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/03, 09:14:57 »
Je zou xbmc altijd op kunnen laten starten (dat heb ik ook), en als je hem niet gebruik gewoon afsluiten (end knop) dacht ik (dan hoef je ook geen apart account te maken). Je kan het venster kleiner maken door op (/) te klikken. Xbmc heeft een aantal handige sneltoetsen die het bedienen gemakkelijk maken.

Dat is inderdaad een optie, maar dan moet ik elke keer XBMC afsluiten. En ik gebruik het maar echt af en toe, dan word het op den duur best vervelend om het elke keer weer te moeten afsluiten...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: XBMC automatisch laten starten naast gewone gebruikers.....
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/03, 20:38:01 »
Is het dan niet handiger om gewoon XBMC handmatig op te starten, als je echt het maar sporadisch gebruikt? :P

Offline HoMeR

  • Lid
Re: XBMC automatisch laten starten naast gewone gebruikers.....
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/04, 17:46:09 »
Tja, dat is de situatie op dit moment.
Maar dan moet ik me aanmelden (pc aan doen, wachten op opstarten, gebruikersnaam, wachtwoord, wachten tot het spul loopt, XBMC starten........) en dan pas in bed gaan liggen.
Ik zou dit iets korter willen zien (pc aandoen, klaar).
 :rolleyes: