Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]aangifte belastingdienst  (gelezen 13378 keer)

[opgelost]aangifte belastingdienst
« Gepost op: 2013/01/21, 17:39:47 »
Waarom start het aangifte program van de belastingdienst niet op?
Het package bestand 2012 gedownload.  Het is geinstalleerd !!!       Onder "kantoor" wordt het pictogram getoond. Bij dash gebruik, intikken "ib2012",  verschijnt het pictogram ook.  Bij dubbel klik veranderd de cursor in een  draaicirkeltje.  Na 20 seconden  wordt het cirkeltje weer een pijltje en er gebeurd verder niets.

Dank voor de reacties.
Helaas hebben de aangedragen handelingen nog geen resultaat opgeleverd. Her advies van grashopper "weblog van PJOTR"na gespeeld maar ook dat helpt niet.

Wie oh!!!! Wie  heeft de goede   oplossing?

W.Witteman

[Het opgelost markeren van een topic doe je zo: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ Nu heb ik het even voor je gedaan, maar als je dat voortaan zelf zou willen doen, zou dat geweldig zijn :-)]

« Laatst bewerkt op: 2013/01/29, 22:06:55 door TopGear »

Offline jan11000

  • Lid
Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/21, 18:41:44 »
Vroeger starte de programma langzaam op, en de pijl die je ziet moet je proberen groter te maken, dacht ik, dat is het programma.

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/21, 18:46:51 »
Kijk eens hier: http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/oplossing-voor-niet-startende-programma%27s-belastingdienst-%28nl%29/msg828114/#msg828114

M.i. kun je echter beter de package downloaden, rechtsklikken, uitvoerbaar maken & uitvoeren d.m.v. rechtsklik ➟ Execute
Bene diagnoscitur, bene curatur

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/21, 20:12:19 »
M.i. kun je echter beter de package downloaden, rechtsklikken, uitvoerbaar maken & uitvoeren d.m.v. rechtsklik ➟ Execute

Inderdaad.

Offline paulus56

  • Lid
Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/23, 17:37:24 »
halo ,
alhoewel ik nieuw ben en ubuntu 12.4 gebruik, heb ik ook dit probleem gehad.
bij zoektocht op de site van de  belastingen  wordt dit maar ondersteunt tot versie 9
tot op heden krijg ik deze ook niet aan te praat.
hopelijk heb i u al wat vooruit geholpen

groetjes

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/23, 18:21:05 »
Bij mij werkte het na installatie van:

xfonts-75dpi
xfonts-100dpi

Welke van de 2 het nu oploste weet ik niet maar het zal niet veel kwaad kunnen beide geïnstalleerd te hebben. Wel ff afmelden en weer aanmelden voordat het werkt.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline aartje

  • Lid
Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/24, 12:21:48 »
Vroeger starte de programma langzaam op, en de pijl die je ziet moet je proberen groter te maken, dacht ik, dat is het programma.

Bij  mij kreeg ik uiteindelijk het juiste scherm door  de volgende opstartregel in het menu
te zetten:
/home/aartje/ib2012/bin/ib2012ux   -L -*-lucida-medium-r-*-*-10-*-*-*-*-*-*-*

Vraag me niet meer hoe en wat, maar dat doe ik al jaren zo.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/24, 15:03:01 door aartje »

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/25, 11:23:13 »
Even zijdelings ontopic:Ik heb een autopackage bestand van de belastingdienst gedownload voor een formulier.Autopackage zou toch betekenen dat je het alleen maar moet aan klikken,maar niks dus,geen reaktie behalve het kunnen openen met rechts in Leafpad.
Het heet va2013_Linux.package.Wat doe ik er mee,behalve op de belastingdienst foeteren?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/25, 12:54:30 »
Even zijdelings ontopic:Ik heb een autopackage bestand van de belastingdienst gedownload voor een formulier.Autopackage zou toch betekenen dat je het alleen maar moet aan klikken,maar niks dus,geen reaktie behalve het kunnen openen met rechts in Leafpad.
Het heet va2013_Linux.package.Wat doe ik er mee,behalve op de belastingdienst foeteren?

Nee, je moet rechtermuisknop doen op die .package --> vinkje zetten bij Uitvoeren op tabblad Rechten en dan dubbelklikken. Dan start ie de installer.

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #9 Gepost op: 2013/01/25, 13:38:23 »
Dan is het natuurlijk geen autopackage...Maar ga het probberen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #10 Gepost op: 2013/01/25, 14:00:17 »
Ok,gelukt,alleen het uitvoerend bestand terug vinden is even zoeken...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #11 Gepost op: 2013/01/25, 20:00:56 »
Dan is het natuurlijk geen autopackage...Maar ga het probberen..

Tuurlijk wel, alleen Ubuntu heeft ingeschakeld dat gedownloade bestanden niet automatisch uitgevoerd kunnen worden.

Het uitvoerend bestand staat in je... nuja, Dash? Ik weet niet welke Ubuntu je gebruikt maar Dash/menu/whatever waar je je programma's start, daar staat ie keurig in.

Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #12 Gepost op: 2013/01/26, 00:02:43 »
Nu wel ja!Daar voor niet,komt er alleen in als je het hebt gebruikt,eerder niet..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jabuca

  • Lid
Re: aangifte belastingdienst
« Reactie #13 Gepost op: 2013/01/28, 07:45:46 »
Zo doe ik het, met Ubuntu 12.04, 64 bits

Belastingaangifte over 2012:

- ga naar www.belastingdienst.nl

- kies de gz (niet de package)

Nu gaat u het binnengehaalde bestandje uitpakken en de inhoud in een bepaalde map plaatsen. En wel als volgt:

Klik op het grijze Ubuntulogo (Dash home), bovenin de uitklapbare zijbalk. Gebruik de zoekterm terminal
Klik op Terminalvenster

Kopieer en plak de volgende toverspreuk in de terminal (dit is één regel):

cd Downloads && tar xvzf ~/Downloads/ib2012_linux.tar.gz && mv -v ~/Downloads/ib2012 ~/ib2012

Druk op Enter.

Vervolgens gaat u het aangifteprogramma starten, en wel als volgt.

Kopieer en plak de volgende opdrachtregel in het terminalvenster (kopiëren en plakken is veel beter dan overtikken):

cd ~/ib2012/bin && ./ib2012ux -Lib2012

Druk op Enter.

....en het progje begint. Wacht even af; het starten kan enige tijd duren. Op oudere computers vraagt het (helaas) erg veel processorkracht.

Nu krijgt u een venster te zien waar u een lettertype (font) kunt kiezen. Kies lettertype "clean" en klik op OK.

Let op: hebt u een 64-bits-systeem? Dan wil het belastingprogje niet starten, want het is 32-bits.
U moet dan eerst even de ia32 shared libraries installeren, via Ubuntu softwarecentrum (gebruik de zoekterm ia32).
ia32-libs voor i386      sudo apt-get install ia32-libs



Let op: als u gebruik maakt van de "vooringevulde gegevens" (een handige nieuwe dienstverlening van de belastingdienst), dan kunt u het binnengehaalde bestand met uw vooringevulde gegevens, opslaan op de harde schijf.

U kunt dat gewoon laten staan in de submap Downloads in uw persoonlijke map (daar zet uw webbrowser een binnengehaald bestand standaard in). Voor gebruiker Kees is dat dus /home/kees/Downloads


« Laatst bewerkt op: 2013/01/28, 10:15:41 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #14 Gepost op: 2013/01/30, 09:06:38 »
[Het opgelost markeren van een topic doe je zo: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ Nu heb ik het even voor je gedaan, maar als je dat voortaan zelf zou willen doen, zou dat geweldig zijn :-)]

De melding van W. Witteman dat zijn probleem is opgelost,  en hoe, is mij ontgaan. Dit antwoord is altijd leerzaam voor de andere forum-gebruikers!
« Laatst bewerkt op: 2013/01/30, 10:09:49 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #15 Gepost op: 2013/01/30, 10:18:58 »
Heeft hij dan aan gegeven dat het opgelost is??Dat kan je niet zo maar van afstand beoordelen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jabuca

  • Lid
Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #16 Gepost op: 2013/01/30, 11:07:20 »
Dat staat  toch boven bij onderwerp!  ;)


Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Laatst bewerkt op: 2013/01/30, 11:09:03 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #17 Gepost op: 2013/01/30, 11:10:03 »
Inderdaad, in de startpost staat er [Opgelost] bij.

Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #18 Gepost op: 2013/01/30, 12:58:34 »
Ja,maar het ging mij er om of dat door WWitteman is gedaan,kreeg de indruk dat het door jabuca gedaan is,dat staat in zijn reaktie..En dat kan natuurlijk niet..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jabuca

  • Lid
Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #19 Gepost op: 2013/01/30, 17:21:57 »
[Het opgelost markeren van een topic doe je zo: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ Nu heb ik het even voor je gedaan, maar als je dat voortaan zelf zou willen doen, zou dat geweldig zijn :-)]

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:06:55 door TopGear »

Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #20 Gepost op: 2013/01/30, 20:23:22 »
Ja,maar het ging mij er om of dat door WWitteman is gedaan,kreeg de indruk dat het door jabuca gedaan is,dat staat in zijn reaktie..En dat kan natuurlijk niet..

Ga dan naar de eerste post en kijk ook eens bij jabuca's naam. Hij is geen moderator en kan dus de topictitel niet aanpassen, zoals wel gebeurd is (zoals ik al zei: scroll naar de eerste post).

Offline jabuca

  • Lid
Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #21 Gepost op: 2013/01/31, 16:48:24 »
Bedankt Vistaus voor deze helpende post, en inderdaad; ik heb het niet gedaan. Het zou  toch ook een beetje vreemd zijn dat een ieder in alle geplaatste onderwerpen dingen kon plaatsen, verwijderen en aanpassen. Ik zag van de week dat bij de eerste post, opgelost was geplaatst, maar niet welke oplossing was gebruikt, en daar heb ik op gereageerd.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Andre

  • Lid
Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #22 Gepost op: 2013/02/05, 22:29:16 »
Ik heb de package gedownload en uitvoerbaar gemaakt. dan komt de vraag : Vul uw systeem (oftewel root) wachtwoord in om dit systeem-wijd te installeren. Ik heb begrepen uit de hulp, dat dat niet perse hoeft, want dan wordt het alleen lokaal geïnstalleerd. Ik zie na afloop een foldertje , daarop gedrukt, zie dan dan 2 programma's correct zijn geïnstalleerd  , maar ik kan ze niet terug vinden. wat doe ik fout ? Had ik toch mijn root wachtwoord moeten invullen ?

Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #23 Gepost op: 2013/02/06, 12:01:48 »
Heb je unity?Kijk dan eens in je starterbalk als je die op tijdelijk verdwijnen hebt in gesteld.Ik zocht het ook op en kon het niet vinden tot dat ik in de starterbalk keek.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Andre

  • Lid
Re: [opgelost]aangifte belastingdienst
« Reactie #24 Gepost op: 2013/02/07, 10:59:45 »
Ik heb t op de volgende manier opgelost.
Ik zag na installatie wel een formuliertje Aangifte .... maar ik kon het niet opstarten.
Na installatie van  ia32-libs en ia32-libs-multiarch:i386 (want ik heb 64 bits Ubuntu) en
xfonts-100dpi en xfonts-75dpi lukte t wel.
Bron :
http://lcardinaals.wordpress.com/2012/03/06/belastingaangifte-onder-ubuntu-11-10
http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=32031